سهیلا ‏حجاب/ ‏نصرالله ‏لشنی

نصرالله لشنی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بازداشت شد و به مدت ۲ ماه در بازداشت به سر برده. آقای لشنی از بابت این پرونده در سال ۹۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شد. این حکم نهایتا در دادگاه تجدیدنظر توسط قاضی زرگر عینا تایید شد.
نصرالله لشنی تنها یکی از هزاران زندانی در بند حکومت است که عمرشان را پشت میله‌های زندان سپری میکنند، عده ای از این زندانیان سیاسی از بیست و هشتم شهریور ۱۴۰۰ دست به اعتصاب غذا زدند.
 #سهیلا_حجاب وکیل دادگستری و فعال پادشاهی‌خواه کرد در زندان قرچک ورامین که به هجده سال و بعد دوازده سال زندان محکوم شده و تو زندان هم یک پرونده جدید براش درست کردن!، #مهدی_صانع‌فرشی فعال مدنی آذربایجانی در زندان ارومیه، #علیرضا_فرشی فعال مدنی آذربایجانی در زندان تهران بزرگ، #عباس_لسانی دیگر فعال مدنی آذربایجانی در زندان اردبیل و #نصرالله_لشنی از زندان کرج از جمله اعتصاب‌کنندگان هستند که برای اعتراض به “عدم استقلال قوه قضائیه” و همچنین آنچه که “سلطه بازجوها بر زندگی و سرنوشت متهمین و زندانیان سیاسی” صورت گرفته.

نظرات