خیانت ‏آمریکا ‏در ‏افغانستان

با خیانت آمریکا و اروپا افغانستان را دو دستی تقدیم جمهوری اسلامی ایران و طالبان کردند، طبق گفته‌های فایل تصویری سران طالبان، آنها با روسیه و جمهوری اسلامی به توافق رسیدند که بار دیگر عمارت اسلامی طالبان را در افغانستان برپا کنند. جمهوری اسلامی ایران که لشکر فاطمیون افغانی رو برای دفاع از بشار اسد تشکیل داد و تجهیز کرد حالا به طالبان کمک می‌کنه تا به اهداف پلیدشون برسند...!
در دو هفته اخیر که نیروهای نظامی اروپایی به رهبری آمریکا افغانستان را ترک کردند طالبان به سرعت در حال پیشروی و تصرف کامل افغانستان است، البته با کشتار و خونریزی و جنایت‌هایی که همیشه از طالبان سر میزند.
دیروز شهر هرات هم سقوط کرد و به دست طالبان افتاد، نه با زور و جنگ که با خیانت سران هرات و تسلیم شدن والی هرات...!
با بازگشت طالبان به افغانستان بیست سال تلاش برای رشد و توسعه افغانستان و ترویج حقوق زنان از بین رفت، افغانستان حداقل پنجاه سال به عقب برمیگردد و سران آمریکا و اروپا جای گرم و نرم با لیوان قهوه گرم به تماشای جنایات طالبان مینشینند تا سر بریدن زنان و تجاوز به دختران دوازده ساله توسط طالبان رو ببینند و لذت ببرند...
تو این گیر و دار مردم ساده دل ایران هشتکی راه انداختند با عنوان #sos_iran و از دنیا کمک خواستند که در مقابل خامنه‌ای جنایتکار جانشان را نجات دهند! زهی خیال باطل این آمریکا و اروپا باعث و بانی همه این بدبختی‌ها در خاورمیانه هستند، و از دیدن جان کندن ما لذت میبرند.

تو این سیاست کثیف حکومت‌ها که هیچ ارزشی برای آزادی انسانها قایل نیستند، بر ما ملت‌ها واجبه که هوای هم رو داشته باشیم. با مهاجران جنگ زده افغانستان همدردی و مهربانی کنیم چرا که، بنی آدم اعضای یک پیکرند، که در آفرینش ز یک گوهرند. یادمون باشه که تا همین صد سال پیش هرات و پیشتر بخش عمده افغانستان جزوی از ایران بوده و ما در حقیقت یک ملت هستیم با زبان مشترک و دردهای مشترک...

شعر: نجیب بارور
زادگاهِ رستم و شاهان ساسانی یکی‌ست
شوکت شهنامه و فرهنگ ایرانی یکی‌ست

ارزش خاک بخارا و سمرقندِ عزیز
نزد ما با گوهر و لعل بدخشانی یکی‌ست

ما اگر چون شاخه‌ها دوریم از هم عیب نیست
ریشۀ کولابی و بلخی و تهرانی یکی‌ست

از درفش کاویان آواز دیگر می‌رسد:
بازوان کاوه و شمشیر سامانی یکی‌ست

چیست فرق شعر حافظ، با سرود مولوی؟
مکتب هندی، عراقی و خراسانی یکی‌ست

فرق شعر بیدل و اقبال و غالب در کجاست؟
رودکی و حضرت جامی و خاقانی یکی‌ست

مرزها دیگر اساس دوریِ ما نیستند
ای برادر! اصل ما را نیک می‌دانی یکی‌ست

«تاجکی»، یا «فارسی»، یا خویش پنداری «دری»
این زبان پارسی را هرچه می‌خوانی، یکی‌ست!


نظرات