جنایات جمهوری اسلامی/جاعش

 این مطلب کوتاه از صفحه رها بهرینی تنها بخش کوچکی از جنایات حکومت خونخوار آخوندی است که ما را از داعش میترسانند، جالب اینه که این احکام بدوی و ناقض حقوق بشری فقط برای مردم گرفتار فقر اجرا میشود، دزدان بزرگ و اختلاسگران میلیاردی که از مسیولین نظام( باند مافیایی سران حکومت که همه با هم فامیلند) هستند از مصونیت ویژه برخوردارند...


طی دو دهه‌ گذشته، مقامات ایرانی، به طور میانگین، ظرف هر دو ماه، دست کم یک نفر را قطع عضو کرده‌، و هر هفته دستکم دو نفر را شلاق زده‌اند. با لبخند مراسم «بزرگداشت» کرامت انسانی برگزار می‌کنند و بعد محروم‌ترین اقشار جامعه را قطع عضو و کرامت انسانی را به هولناک‌ترین شکل ممکن لگدمال می‌کنند.

بر اساس آمار ثبت شده  توسط بنیاد عبدالرحمان برومند،

کارنامه هولناک مقامات ایرانی در این زمینه به شرح زیر است:


- صدور حکم قطع عضو برای دستکم ۲۶۴ نفر

‏- قطع عضو دستکم ۱۲۹ نفر 

‏- صدور حکم شلاق برای دستکم ۶۶۵۶ نفر 

‏- شلاق دستکم۲۱۳۴ نفر (از جمله ۱۰ پسر و ۷ دختر کودک) 

 

و این تعرض فاجعه بار به کرامت انسانی ادامه دارد.

عفو بین‌الملل اطلاع پیدا کرده است که مقامات دادستانی و مسئولان زندان مرکزی ارومیه در حال آماده‌سازی برای آوردن گیوتین به زندان برای قطع انگشتان دست ۶ مرد به نام‌های هادی رستمی، مهدی شرفیان، مهدی شاهیوند، کسری کرمی، شهاب تیموری آینه و مهرداد تیموری آینه هستند.


مطابق مجازات پیش‌بینی شده در قانون مجازات اسلامی برای انواع خاصی از سرقت، هر ۶ مرد به «قطع ﭼﻬﺎر اﻧﮕﺸﺖ دﺳﺖ راﺳﺖ‌شان از اﻧﺘﻬﺎي آن ﺑﻪ ﻃﻮري ﮐﻪ اﻧﮕﺸﺖ ﺷﺴﺖ و ﮐﻒ دﺳﺖ ﺑﺎﻗﯽ ﺑﻤﺎﻧﺪ»، محکوم شده‌اند. محاکمه‌ها همگی به شدت ناعادلانه بوده است. در مرحله تحقیقات آن‌ها از دسترسی به وکیل محروم بوده‌اند و دادگاه‌ها با استناد به اعترافات گرفته شده تحت شکنجه احکام محکومیت صادر کرده‌اند.

جمهوری اسلامی= جاعش


برای اطلاعات بیشتر رجوع کنید به:

https://www.amnesty.org/en/documents/mde13/3416/2020/en/ ‏⁦‪


نظرات