منشور اخلاقی علم و صنعت: از منع پارگی لباس تا ممنوعیت استفاده از عطر و ادکلن


به گزارش دانشجو نیوز منشور اخلاقی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت منتشر شد و بر اساس قوانین این آیین‌نامه، مواردی هم‌چون ممنوعیت هر نوع پارگی لباس تا ممنوعیت استفاده از عطر و ادکلن ذکر شده است.
بر اساس این منشور، پوشش مناسب خانم‌ها تنها می‌تواند یکی از موارد «مانتو، شلوار، مقنعه، چادر و جوراب» یا «مانتو، شلوار، مقنعه و جوراب» را شامل شود.
در این آیین‌نامه هر نوع پارگی یا بلندی لباس (به گونه‌ای که برروی زمین کشیده شود)، استفاده از روسری گره‌زده به جای مقنعه، مانتو کوتاه‌تر از حد زانو و آستین آن کوتاه‌تر از مچ دست، شلوار کوتاه‌تر از مچ پا، استفاده از هرگونه لباس با زینت آلات که نشان‌دهنده بی‌حرمتی و یا در برگیرنده عبارت و نمادهای نامناسب است، پوشیدن کفش‌های صدا‌ دار یا با پاشنه بیش از ۵ سانتیمتر، پوتین‌های ساق بلند، صندل، دمپایی و استفاده از انواع گل سرها و سار برای خانم‌ها ممنوع اعلام شده است.
پوشش آقایان نیز به سه مورد «پیراهن، کت و شلوار و جوراب»، «پیراهن، کاپشن، شلوار و جوراب» و «پیراهن یا بلوز مردانه و شلوار جوراب» محدود می‌شود.
موارد غیر مجاز پوشش برای آقایان، استفاده از شلوار ورزشی، پوشیدن پیراهن کوتاه‌تر از خط کمر، آستین کوتاه‌تر از آرنج، شلوار کوتاه‌تر از مچ پا، استفاده از کمربندهای تزئینی بر روی شلوار و استفاده از پاپییون است.
هم‌چنین استفاده از هر گونه عطر و ادکلن تند، کفش با پاشنه غیر متعارف و یا دمپایی، مدل نامتعارف و زننده در پیراهن یا آرایش موها، رنگ کردن موها، قد موها بلند‌تر از روی شانه و پیرایش محاسن به شیوه‌های غیرمتعارف و 
زننده ممنوع اعلام شده است.


نظرات