فروش دریای قشم به چین!

📝 مردمان قشم دیگر نمی خندند

✍️محمد نوریزاد
🔸در آخرین روزهای سال 96در قشم از سمت دریا صدای تیراندازی آمد و پس از آن قایقهای ماهیگیران از دریا با اجساد خونی و زخمی و متاسفانه چند کشته به ساحل بازگشتند.

🔹 قضیه را جویا شدیم و متاسفانه متوجه شدیم چندی پیش دریا را با ماهی هایش به برادران چینی با 4 کشتی بزرگ ماهیگیری اجاره داده اند و آنها  بسمت ماهیگیران ایرانی تیراندازی کردند و چند نفر را نیز گروگان گرفتند.

🔸 از طریق دوستان با فرمانداری قشم و استانداری هرمزگان تماس گرفتیم و گفتند:

💬 مسئولیت مرز دریائی با ما نیست و به نیروی انتظامی یا سپاه بگوئید.

🔹حالا جای سئوال برای من پیش آمد چه کسی به این شرکت چینی اجازه این کار را داده و دریا را که متعلق به همه ایرانیان مخصوصا مردم  قشم است اجاره داده و چه کسی پاسخ خون ماهیگیران را می دهد و اصلا چه کسی به چینیها حق تیر در خاک و آب این کشور را داده است؟

🔸هم چنین شرکت چینی مذکور با سیستم برق ماهی ها را کشته و از روی آب جمع میکند که این کار باعث نابودی کل جانواران آبزی از جمله دلفینهاو لاک پشتهای زیبای قشم که از جاذبه های توریستی این منطقه است را از بین می برند و جز فقر و بیکاری برای مردم منطقه حاصل دیگری ندارد.

❌ باید از خود پرسید وقتی سپاه حفاظت از دریاها بعهده دارد، آیا بغیر از سپاه ارگان دیگری می تواند مجوز صید ماهی را در اطراف قشم برای ماهگیران چینی صادر کند؟

🔴 مردم قشم این روزها خون گریه می کنند و صدای آنها در هیچ کجا طنین و بازتابی ندارد..

نظرات