واکنشها به دختران خیابان انقلاب

 واکنش تعدادی از مسئولین به کشف حجاب توسط بعضی از زنان مبارز ایرانی موسوم به #دختران_خیابان_انقلاب که از روسری و توسری خسته شده اند.

پلیس تهران بزرگ نوشت: ماموران انتظامی که وظیفه حفظ و ارتقای امنیت اجتماعی را عهده دار هستند ضمن اشراف کلی به محیط و آشناسازی معدودی از افراد ناآگاه و فریب خورده جوان، ۲۹ نفر از بر هم زنندگان امنیت اجتماعی شهروندان را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل دادند
ایلنا هم نوشت: مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران‌بزرگ از دستگیری ۲۹ نفر در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.

واکنش عباس دولت آبادی دادستان تهران: این اقدام خلاف شرع و خلاف قوانین است و جرم تلقی می‌شود. تجاهر به گناه جرم است.

علی مطهری اجباری بودن حجاب را منکر شد و گفت حجاب اولویت ما نیست، او مهم‌ترین اولویت‌های نظام در دهه چهارم انقلاب را تحقق آرمان‌های اولیه انقلاب که شامل عدالت، استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، آزادی بیان و اندیشه، معنویت و اخلاق و به طور کلی پیاده کردن اسلام دانست.

منتظری دادستان کل کشور: انتظار ما از خانم‌ها این است که اگر اعتقاد به اسلام دارند شرع اسلام حجاب را واجب کرده است و اگر هم ندارند و مسلمان نیستند و یا اعتقاد ضعیفی به مبانی اسلامی دارند باید توجه داشته باشند کسی که خودش را ملتزم به جامعه مدنی می‌داند باید از قانونی که وضع شده تبعیت کند. ضمن اینکه کسی هم حق ندارد به زندگی خصوصی و حریم شخصی افراد ورود کند.

علی خامنه‌ای اعتراض‌های اخیر زنان ایرانی به حجاب اجباری را «نتیجه حقیر و کوچک» نامید. در چند ماه اخیر معترضین به حجاب اجباری در حرکتی نمادین روسری‌هایشان را به چوبی بستند. حالا آیت الله خامنه‌ای این اعتراض‌ها را نتیجه «تبلیغات پرحجم دشمنان» دانسته و معترضان را «چند دختر فریب‌خورده» نامید. او گفت «امام بزرگوار در مقابل این منکرِ واضح مثل کوه ایستاد و گفت حجاب باید وجود داشته باشد.» او برخوردهای امنیتی با این حرکت‌های اعتراضی را تلویحا تایید کرد و گفت: «حرام شرعی نباید به صورت آشکار انجام شود.»


نظرات