بازداشت کامران قادری

کامران قادری یک ایرانی است که می گوید بیش از سه دهه در سوئد زندگی کرده است. او میگوید نوروز گذشته با پای پیاده از سوئد بسوی ایران راه افتاده است.
آقای قادری در این چند ماه، سفر خود را بر روی یک صفحه فیس بوک، به نام «پیاده به ایران برای آزادی» مستند می‌کند و از پستی و بلندی‌های سفرش می نویسد.
کامران قادری می‌گوید مقصدش آرامگاه کوروش است و هدفش درخواست برای برگزاری انتخابات آزاد.
او با پرچم سه رنگ شیر و خورشید پای پیاده از سوئد راه افتاده به سمت ایران و هشت هزار کیلومتر را طی کرد. وی پس از ۱۱ ماه پیاده‌روی وارد ایران شد که بلافاصله دستگیر و به دادگاه انقلاب ارومیه انتقال یافت. باید منتظر خودکشی یا حکم اعدام کامران قادری هم باشیم. همین ماه گذشته بود که حکم اعدام احمدرضا جلالی شهروند سوئد را اعلام کردند و مشخص نیست چه بلائی قراره سر اون بیاد.


پاتریک نیلسون سخنگوی وزارت امور خارجه سوئد اعلام کرده که احمدرضا جلالی شهروند سوئد است، ما دولت ایران را از قوانین سوئد در مورد مجازات اعدام مطلع کردیم. وی گفت ما خواستار توقف اجرای حکم اعدام آقای جلالی هستیم، و تصمیمان در این باره تغییر ناپذیر است.

#احمدرضاجلالی #دوتابعیتی #زهرا_کاظمی #جیسون_رضائیان #سعید_عابدینی #امیر_حکمتی #نازنین_زاغری #کارن_وفاداری #آفرین_نیساری #کاوس_سیدامامی #کامران_قادری #محمدباقر_نمازی #سیامک_نمازی #امید_کوکبی #زهرا_کاظمی

نظرات