قاتل شهروندان بهائی آزاد شد

38 سال است که اذیت و آزار سیستماتیک بهائیان در دستور کار حکومت آخوندی شیعه وجود دارد، همچنین این اولین باری نیست که تحت تاثیر نفرت پراکنی امثال علی خامنه ای، کسانی دست به قتل یا آزار شهروند بهائی میزنند. اما وظیفه انسانی ما ایرانیان پرمدعا که فقط نظاره گر هستیم، لکه ننگی بر دامن همه ایرانیان است، وقتی در مقابل ظلمی که به هموطنان بهائی میشه سکوت میکنیم یعنی در استمرار ظلم شرکت داشتیم. در سال‌های اخیر بارها خامنه ای از بهائیت بعنوان فرقه ظاله نام برده و اونها رو مرتد اعلام کرده! یکی از دو مظنون پرونده قتل شهروند بهائی گفته است: می‌خواستیم یک بهائی را بکشیم. شنیده بودیم که بهائیان، مسلمانانی هستند که از اسلام روی برگردانده‌ و مرتد هستند و ریختن خونشان ثواب است... چیزی که داعش و سنیهای تندرو در مورد شیعیان عنوان میکنند، اونها هم معتقدند که شیعیان کسانی هستند که از اسلام روی برگرداندند و شیعه رو همچنان فرقه ظاله مینامند...!

در این سالها همچنین شمار مقالات، فیلم‌ها و سایر مطالب ضد بهائی در ایران افزایش‌یافته است. یک بررسی رسانه‌ای که توسط جامعۀ جهانی بهائی صورت گرفته نشان می‌دهد که در فاصلۀ سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ بیش از بیست هزار مورد از چنین مطالبی منتشرشده است. به‌علاوه، صدها خطبۀ مذهبی در سراسر کشور دربارۀ منع معاشرت با بهائیان و تشویق به ابراز تنفر و خشونت علیه آنان ایراد شده است.

بنابه گزارش ها دو مظنون به قتل یک شهروند بهایی کمتر از یک سال پس از ارتکاب قتل درحالی که اعتراف کرده اند قربانی را به دلیل دین او هدف گرفته اند به قید وثیقه آزاد شده اند!!
آقای فرهنگ امیری، ۶۳ ساله در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۶، در بیرون منزل مسکونی خود در شهر یزد به قتل رسید. در شامگاه قتل، دو مرد که شب قبل از آن به بهانۀ خرید خودرو به منزل ایشان مراجعه کرده بودند، بار دیگر برای ملاقات با آقای امیری به محل سکونت ایشان بازگشتند. هنگامی‌که آقای امیری برای پاسخگویی به درب منزل آمدند، قاتلان به طرز فجیعی با چاقو ضربه‌های متعددی به بدن ایشان وارد کردند.
قاتلین که برادر هستند، در حال فرار توسط کاسبان محلی دستگیر و تحویل پلیس داده شدند و در جریان بازجویی‌ها و دادگاه به قتل آقای امیری به دلیل بهائی بودن ایشان اعتراف کردند.

 قاتلین اظهار داشتند که اعتقادات مذهبی‌شان و سخنان روحانیونی که بهائیان را ضد اسلام معرفی می‌کنند آن دو را به ارتکاب قتل ترغیب کرده بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که پدر این دو جوان از یک نفر از طبقۀ روحانی که باعث گرایش پسرانش به افراطی‌گرایی شده شکایت کرده است.

گفته می شود که آخرین جلسه دادگاه پرونده قتل آقای امیری روز ۳ مه ۲۰۱۷ در پشت درهای بسته برگزار شد.
یکی از دو مظنون گفته است: "می‌خواستیم یک بهائی را بکشیم. شنیده بودیم که بهائیان، مسلمانانی هستند که از اسلام روی برگردانده‌ و مرتد هستند و ریختن خونشان ثواب است."
بنابه این گزارش مظنون دیگر هم گفته است که هدف آنها فقط کشتن یک بهائی بود و "مهم نبود چه کسی باشد" و هر دو تهدید کرده اند که "در صورت آزادی فرد دیگری را به قتل خواهند رساند."

طبق بیانیه جامعه جهانی بهایی، قاضی پرونده اعلام نموده است که بر اساس قوانین ایران، حتی اگر خانواده‌ی امیری از شکایت صرف‌نظر نکنند، مجازات در نظر گرفته شده برای قاتلان بسیار سبک خواهد بود.
قانون جزایی ایران دیه و قصاص را تنها در مورد مسلمانان و سه اقلیت‌ دینی مسیحی، کلیمی و زرتشتی به رسمیت می‌شناسد.  این مسئله، بهاییان را به‌طور قانونی از حق‌شان برای اجرای عدالت محروم می‌نماید و خشونت بدون مجازات را علیه آنان دامن می‌زند.



نظرات