مراسم شستشوی پای گناهکاران و بیماران توسط پاپ در2017


عاشق پاپ فرانسیس دوم این رهبر مسیحیان جهان هستم یک پاپ متفاوت که نگاهی متفاوت به مسیحیت رو داره عرضه میکنه. مراسم شستن پا یکی از سنت‌های زندگی عیسی مسیح است. عیسی مسیح یک روز قبل از آنکه به صلیب کشیده شود بعد از شام آخر پاهای حواریون خود را شست، این کار نمادی از خدمتگزاری به دیگران تلقی می‌شود.

طبق قوانین قبلی واتیکان یعنی تا سال 2016 میلادی مراسم شستن و بوسه زدن بر پا فقط در مورد مرد‌ها اجرا می‌شد و بسیاری از کشیش‌ها این کار رو در مورد ۱۲ مرد کاتولیک که عموما جزو کارکنان کلیسا بودند انجام می‌دادند و این کار را یادآور شستن پای ۱۲ مرد حواریون توسط عیسی مسیح و تاکیدی بر مردانه بودن شغل روحانیت در کلیسای کاتولیک میدانستند.

اما پاپ فرانسیسِ در ماه ژانویه ۲۰۱۶ با تغییر این مقررات اجازه داد که از این پس این سنت در مورد زنان و دختران نیز انجام شود و اعلام کرد که برای مراسم 2016 ۸ مرد و ۴ زن در میان پناهجویان انتخاب شده‌اند. زن‌ها شامل یکی از کارکنان کاتولیک این مرکز پناهجویی و ۳ مهاجر کاتولیک اریتره‌ای بودند. مرد‌ها شامل ۴ کاتولیک اهل نیجریه، ۳ مسلمان اهل مالی، سوریه و پاکستان و یک هندو مذهب اهل هند بودند. طبق مقررات جدید واتیکان هر فردی از «بندگان خدا» با هر مذهبی می‌تواند در چنین مراسمی شرکت کند.

  این تحولی بزرگ در دومین مراسم بزرگ، سنتی، مقدس و تاثیرگذار ایجاد کرد، تحولی به غایت مثبت و به نفع بشریت.
پاپ این کار رو برای خوشامدگویی و پذیرش پناهجویان انجام داد، درست در اوج بحران مهاجران و درست بعد از حملات تروریستی بروکسل و پاریس که احساسات ضد مهاجر در اروپا تشدید شده بود...!! کار شجاعانه ای از یک رهبر مذهبی در شرایط خطرناک و بغرنج دنیا، شرایطی که بیشتر کشورها در خاورمیانه و دنیا درگیر جنگ مذهبی، نفرت و نژادپرستی هستند.

درک این کار انسانی و خدائی در مغز کوچک رهبر مسلمین جهان آیت الشیطان خامنه ای و بقیه آخوندهای گنده دماغ نمیگنجد، درک این کار بزرگ در مغز کوچک دائم السلطان عربستان سعودی رهبر سنیهای جهان هم نمیگنجد! رهبر مسلمین جهان عادت دارند که مردم به دست بوسشان بروند، آنهم نه هر دزد و گناهکار و مریض یا خدائی نکرده سنی و مسیحی و یهودی و هندو، فقط کسانی که نور چشمی هستند و برای چاپلوسی میروند اجازه دارند دست رهبر مسلمین جهان را ببوسند، همانطور که میدانید گاهی اوقات حتی امثال خاتمی هم ممکن است اجازه بوسیدن دست آقا را از دست بدهند ...!!!

 امسال هم  به گزارش واتیکان پاپ فرانسیس در بازدید خود از زندان پالیانو، پای ۱۲ زندانی را که به جرم عضویت در مافیا زندانی هستند شستشو داد که سه نفرشان نیز زن بودند.
او همچنین در سال گذشته اعلام کرد که ما یعنی کلیسای کاتولیک به این نتیجه رسیدیم که جهنم وجود ندارد! چون وجود جهنم با روح بخشنده خداوند سازگار نیست...!!!


نظرات