واکنش رسانه های سوئد به حجاب زنان کابینه سوئد

یک نهاد حقوق بشری در سوییس با صدور بیانیه ای از حجاب به سر کردن وزرای زن سوئدی در هیات همراه نخست وزیر سوئد در تهران، انتقاد کرده است.

به گزارش عصر ایران سازمان  غیر دولتی " دیده بان ملل متحد " که خود را گروهی غیر انتفاعی در امر ترویج حقوق بشر می داند ومقر آن در شهر ژنو سوییس است، با صدور بیانیه ای به حجاب گذاشتن وزرای زن کابینه کشوری که خود را نخستین کابینه "فمنیست " جهان معرفی کرده، اعتراض کرده است.
 که البته مورد تائید من هم هست، میتونستن این قرارداد رو تو کشور سوئد و یا کشور ثالث بگذارند، و زیر خفت و خواری و تسلط آخوندای شیعه، اون حجاب مضحک و توهین آمیز رو سر نمیکردند! توهین آمیز به زنان ایرانی که به حجاب اعتقادی ندارند و 38 ساله دارن سرکوب میشوند! و شما زنهای اروپائی که وعده کمک به وضعیت اسفناک زنان در ایران را داده بودید خودتون هم آمدید اینجا و حاضر شدید همان ظلم به زنان ایرانی رو تحمل کنید...!! البته که منافع سیاسی، اقتصادی و ملی دولت و مردم سوئد اولویت دارد، اتفاقا خیلی هم کار درستی است، ای کاش حکومت دیکتاتوری ایران هم منافع اقتصادی و ملی مردمش رو در اولویت میگذاشت، نه منافع اقتصادی حزب الله و حماس و فلسطین، نه منافع و آسایش مردمان غزه و لبنان، نه منافع شخصی دیکتاتوری بشار اسد، نه در یمن و کمک نظامی به حوثیهای یمنی، نه به موشک پرانیهای گرانقیمت بیحاصل ...! این حکومت مذهبی خامنه ای نفت و طلای زیر پای مردم فقیر و مصیبت زده خوزستان رو برمیداره از طریق حزب الله لبنان خرج موشک پرانی به اسرائیل میکنه! خرج ارتش و حکومت حماس و حزب الله میکنه! خود سید حسن نصرالله گفت تمام مخارج دولت ما رو ایران پرداخت میکنه...!

در این بیانیه تاکید شده نخستین کابینه فمنیست جهان با گذاشتن حجاب اجباری در تهران ، بر سر ارزش های بنیادی خود معامله کرده  و نیز به حقوق بشر زنان ایرانی خیانت کرده است!

همچنین در روزهای گذشته نمایندگان احزاب راست و چپ میانه در پارلمان سوئد به حجاب گذاشتن وزرای زن سوئدی در جریان سفر به ایران انتقاد کرده و این کار آنها را گردن نهادن به یک "آپارتاید جنسیتی"  دانسته اند.

مدیران شرکت‌های اسکانیا، ولوو، الکتا، اریکسون، بانک دانسکه، آژانس انرژی سوئد، اداره پست و ارتباطات، اتحادیه صنعت و فلزکاران، و آژانس حفاظت از محیط زیست از جمله مدیرانی هستند که به همراه نخست وزیر سوئد و وزرای کابینه به ایران سفر کردند.
 به نوشته رسانه های سوئد در نخستین کنفرانس مطبوعاتی استفان لوفن و حسن روحانی در تهران، طرح پرسش برای خبرنگاران ممنوع بوده است. نخست وزیر سوئد بعدا در یک کنفرانس مطبوعاتی جداگانه با حضور خبرنگاران سوئدی شرکت کرد و به پرسشهای آنها پاسخ داد. این پرسشها عموما پیرامون مقوله نقض حقوق بشر و بویژه وضعیت یک محقق زندانی در ایران دور میزد که در سوئد سکونت دارد.

نخست وزیر گفت که در مذاکراتش با مقامات ایرانی هم به مقوله حقوق بشر بطور اعم و هم به وضعیت محقق ایرانی مورد نظر بصورت اخص اشاره کرده است اما اضافه کرد که مایل نیست در رابطه با گفت و گوهایی که صورت گرفته است وارد جزئیات شود.
#احمدرضاجلالی
#ahmadreza_jalali
 
اعضای کابینه دولت سوئد
اعضای کابینه دولت سوئد در سفر به ایران

نظرات