به محکومیت نوکیش مسیحی مریم نقاش زرگران چهل و پنج روز اضافه شد

ریم نقاش زرگران به دلیل غیبت، ۴۵ روز جریمه شد. جریمه‌ای که او هیچ نقشی در آن نداشت. این نوکیش مسیحی هفتم آذرماه به مرخصی ۵ روزه اعزام شده بود که این مرخصی یک بار توسط دادستانی تمدید شد، اما مدت زمانی که دادستانی مرخصی او را تمدید کرد با جریمه‌های غیبت به مدت حبس اضافه شد.
گزارش‌ها به نقل از خانواده‌ نقاش‌زرگران موید این موضوع است. به گفته این منبع مریم پس از یک اعتصاب غذا به مرخصی درمانی اعزام شده بود، به او اعلام کرده‌اند نمی‌خواهد به زندان بازگردد تا جواب آزادی مشروط در پرونداش مشخص شود، اما پس از چند روز با آزادی مشروط او مخالفت شد و او به زندان بازگشت، اما مدت مرخصی را غیبت محسوب کردند و او را ۴۵ روز جریمه کردند.
این نوکشی مسیحی حدود سه سال و چهار ماه است که در بند نسوان زندان اوین به سر می‎برد و در طی این مدت بارها دست به اعتصاب غذا زده است. اصلی ترین خواسته نقاش زرگران استفاده از حق آزادی مشروط است.

خانم زرگران اولین بار در اسفندماه ١٣٨٩ به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفت. این بازجویی ها که با تهدید و مزاحمت برای اعضای خانواده وی همراه بود، اغلب در مکان های غیر رسمی و حول پرسش از کلیسای خانگی و جامع ادامه یافت.
وی نهایتا چند روز پس از بازداشت سعید عابدینی، شهروند ایرانی-آمریکایی از سوی پلیس امنیت به صورت تلفنی احضار و بازداشت شد و در همین روز منزل پدری وی مورد تفتیش و کتاب ها و جزوات دینی و لوازم شخصی وی توقیف شد.

مریم نقاش زرگران پس از ١٩ روز بازداشت موقت در بند نسوان اوین با قید وثیقه ٧٠ میلیونی آزاد شد. وی توسط قاضی مقیسه، ریاست شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد. این در حالی‌است که چنین اتهامی هرگز به وی تفهیم نشده بود.

نظرات