دولت تزویر و سراب

دولت تدبیر و امید وظیفه دارد رفت و آمد ایرانیان خارج از کشور را تسهیل کند" یکی از شعارهای تبلیغاتی حسن روحانی بود. مثل شعار رفع حصر، یا برداشتن فضای امنیتی و شعارهای دیگه... البته بر همگان واضح و مبرهن است که در نظام ولایت فقیه رئیس جمهور تدارکاتچی ساده است. بقول سردار قاسمی جائی که آقا هست رئیس جمهور باید عمله و اکره باشه!

در دوران رییس جمهوری حسن روحانی بیش از ۱۰ نفر از اشخاص معروف که از فرودگاههای ایران وارد کشور شدند توسط وزارت اطلاعات و سپاه بازداشت و راهی زندان شدند. اشخاص غیرمعروف هم آماری ازشون در دسترس نیست.

حسن روحانی ماه‌های اول روی کار آمدن دولت یازدهم خواستار تشکیل کمیته‌ای از سوی وزارت خانه‌های اطلاعات و امور خارجه برای تسهیل بازگشت ایرانیان مقیم خارج شده بود.

حالا با گذشت بیش از ۲ سال و نیم از روی کار آمدن دولت حسن روحانی نه تنها از کمیته و وعده هائی که دولت برای هموار کردن راه بازگشت ایرانیان خارج از کشور داده بود خبری در دست نیست، بلکه گروهی از فعالان مدنی و سیاسی و روزنامه‌نگارانی که در پی این دعوت به ایران بازگشته بودند هم بازداشت و زندانی شده اند. حمید بابائی از دانشجویان نخبه، امید کوکبی فیزیکدان و دانشمند جوان، و خیلیهای دیگه که به جرمهای واهی دستگیر و زندانی شدند، بدون هیچ حقی...

مصطفی عزیزی، سراج‌الدین میردامادی، حسین نورانی نژاد، ساجده عرب‌سرخی، عبدالحسین هراتی، بهمن دارالشفایی، #حمید بابایی، معصومه قلی زاده و کاظم برجسته از جمله دیگر شهروندانی هستند که طی دو سال گذشته و بعد از بازگشت به ایران زندانی شدند. حالا #امیدکوکبی و سیامک نمازی و جیسون رضائیان و سعید عابدینی و  امیر حکمتی و کسانی که سرشناس نیستن و ما اسماشون رو نمیدونیم به کنار...
این شیوه دستگیری ایرانیانی است که صرفاً  در طی زمان اقامت خود در خارج از ایران، از حق خودشون برای آزادی بیان بهره مند شدند!
#freeomid #omidkokabee
گزارش جالب مسیح علینژاد در مورد این موضوع، سرنوشت #حمیدبابائی و #امیدکوکبی :
https://www.youtube.com/watch?v=ED7H6fOiBag



نظرات