"سپاه" دولت موازی (دولت خامنه ای)

بازداشت خبرنگاران توسط سپاه، یعنی اینکه سپاه خود را مستقل از دولت، نیروی انتظامی، دادسرا، قوه قضائیه، و وزارت اطلاعات میداند! یکجور دولت و حکومت مستقل نظامی که سیاستهای آیت الله خامنه ای و سیاست خاص خودش رو در کشور و منطقه اعمال میکنه! منابع اقتصادی و نفتی مستقل، منابع طبیعی و گمرکات مخصوص خودش رو داره، سازمان اطلاعات، مطبوعات و رسانه، دادگاه و زندان خودش رو داره. قدرت سیاسی و نظامی(نیروی زمینی، هوائی و دریائی)... در کل تو تمام بخشهای مهم مملکت سهم داره! و بصورت موازی با دولت روحانی، کار خودش رو میکنه...!!!
یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ایران، روز سه‌شنبه، ۱۹ آبان‌ماه، ضمن دفاع دوباره از اقدام سپاه در بازداشت عده‌ای روزنامه‌نگار، کسانی را که بحث نفوذ را غیرواقعی می‌دانند تهدید کرد(از جمله بعضی از نمایندگان مجلس، و حسن روحانی که نفوذ را بهانه دانست).

به دنبال هشدارهای رهبر جمهوری اسلامی، چند مقام عالی‌رتبه در سپاه نیز از همین رویه تبعیت کردند. از جمله محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، تلاش برای نفوذ در ایران پس از توافق هسته‌ای را «فتنه‌ چهارم» نام نهاد.

یک روز پس از اظهارات فرمانده سپاه، برخی از رسانه‌ها در ایران از بازداشت «چند تن از اعضای شبکه نفوذی همکار با دولت‌های متخاصم غربی که در فضای مجازی و مطبوعات کشور فعال بودند» توسط اطلاعات سپاه خبر دادند.

تاکنون خبر بازداشت عیسی سحرخیز، مدیرکل مطبوعات وزارت ارشاد در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، احسان مازندرانی، مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان، آفرین چیت‌ساز، ستون‌نویس روزنامه ایران، و سامان صفرزایی، خبرنگار ماهنامه اندیشه پویا، تایید شده است.

نظرات