جشن تیرگان، یادآور دلاوری آرش کمانگیر در سوئد

 استکهلمیان: جشن تیرگان یادبود اساطیری از دلاوری آرش کمانگیر و یادآور تیری است که او از فراز البرز به سمت توران پرتاب کرد و مرز ایران را تا کنار رود جیحون مشخص نمود. جشن تیرگان بهانه دیگری است برای جامعه ایرانی استکهلم جهت بنمایش گذاردن زیباترین جلوه های فرهنگ و هنر برجسته کشورشان در جامعه میزبان.
در این جشنواره تابستانی تعداد متعددی از هنرمندان ایرانی و غیر ایرانی نیز بر روی سن به هنرنمایی خواهند پرداخت. از جمله هنرمندان میهمان امسال در جشنواره تیرگان استکهلم میتوان به شهیاد، گروه رقص پرواز، باران، یان یوهانسن، شهرام بیگی، اشکان پویا، حمید راستی، کیت کینگ، هومن تکاو، گروه باران،  نوید راستی، هومن نوذر، دی جی رضا، مازیار، سمیه، دانیل روسن، علی آ اس وووو اشاره نمود.

علاوه بر موسیقی، رقص، چادرهای غذای ایرانی، مسابقه و  دیگر برنامه های سرگرم کننده، امکانات بازی و تفریحی برای کودکان نیز در این جشنواره  خانوادگی ایرانی در نظر گرفته شده است، از جمله آموزش تیر و کمان، بمانند آرش کمانگیر!

در سالهای گذشته  تعدادی از اعضای هیئت دولت، نمایندگان پارلمان و نیز سیاستمداران سرشناس و برجسته سوئد در این جشنواره شرکت نموده اند.

سومین جشنواره تابستانی تیرگان استکهلم در روز پنجم ماه ژوئیه ۲۰۱۴ به مدت هفت ساعت وبا ظرفیت حدود ۳۰ هزار نفر و ده ها غرفه سازمان دهی شده، و ورود عموم به آن آزاد و رایگان است.
فیلم کوتاه سال گذشته
 

تصاویر سالهای قبل از سایت تیرگان














نظرات