سوئدیهای آفتاب ندیده

استکهلمیان –  شهر زیبای استکهلم گرمترین روزهای تابستانی خود را می گذارند و دمای نزدیک به ۳۰ درجه سانتی گراد و آفتاب سوزانی که نزدیک به ۲۰ ساعت از شبانه روز میتابد همه  را لخت و عور کرده و به سواحل دریاها و دریاچه ها کشانده است.

در این زمان از سال، بازار سواحل ویژه ای که جهت  شنای طبیعت گرایان (نودیست ها) و یا به زبان خودمانی پارسی «لختی ها» در نظر گرفته شده از تمامی دیگر نقاط سال پر رونق تر است.

سواحل ویژه شنای لختی ها در نقاط مختلف سوئد وجود دارد. این سواحل دو نوع هستند. یکی سواحل شنای لخت رسمی و دیگری سواحل شنای لخت آزاد.
 سواحل شنای لخت رسمی
Officiella nakenbad
سواحل شنای لخت رسمی،  بخش هایی از ساحل هستند که از سوی شهرداری هر منطقه از طریق تابلو و علامت گذاری ویژه مشخص می شوند. در سواحل شنای لخت رسمی،  تاسیساتی از قبیل توالت، سطل زباله، آب آشامیدنی، نیمکت استراحت، پارکینگ اتومبیل،  کباب پزهای سنگی جهت استفاده شهروندان برای براه انداختن بساط کباب  و نظایر آن از سوی شهرداری احداث می شود. بسیاری از خانواده های سوئدی به همراه کودکان خود به سواحل شنای لخت رسمی می روند و لخت مادرزاد در آن به تفریحات تابستانی می پردازند.

سواحل شنای لخت آزاد
Spontana nakenbad
 در سواحل شنای لخت آزاد  که به هیچ وجه مکان های مناسبی برای کودکان نیست باید منتظر هر اتفاق ناگهانی بود! از نمایش عمومی سکس تا افرادی که با هدف تماشای این «سینمای پورنوگرافیک» مجانی به محل می آیند. شایعات زیاد در مورد این جزیره و ساحل آن بر سر زبان هاست. از جمله گفته می شود بازدیدکنندگانی که بدنبال پیدا کردن یک شریک موقت جنسی هستند در این مکان به سبد پیک نیک خود یک روبان قرمز آویزان می کنند! در سواحل شنای لخت آزاد، تاسیساتی نیز وجود ندارد و همه چیز بمانند زمان «آدم و حوا» طبیعی است! شایان ذکر است که سکس در ملاء عام در قوانین سوئد ممنوع است، اما از آنجائیکه پلیس این کشور اولویتی برای اینگونه جرایم قائل نمی شود عملا نیز اقدامات قابل توجهی از سوی پلیس، تا زمانی که کودکان از موضوع دور نگاه داشته شوند، در رابطه با آن صورت نمی گیرد.
منبع

نظرات