کشف بیش از ۶۰ مورد ختنه دختران در سوئد

نمیدونم چه حساب کتابیه و چه دستی درکاره که بیشتر، مسلمانان تندرو و دوآتیشه موفق به دریافت اقامت سوئد میشن! با اینکه به ظاهر سوئدیها از هرگونه تندروی، خصوصا مسلمانان تندرو بیزارند، اما سیاستهای اداره مهاجرت سوئد راه دیگه ای رو در پیش گرفته...
مشکلات و معضلاتی که قشر مسلمان تندرو و متعصب در جامعه سوئد بوجود میارن روبه افزایشه، از قتلهای ناموسی و سربریدن دختران به دلیل داشتن دوست پسر گرفته تا تهدید به بمبگذاری...
در تازه ترین مورد شصت مورد ختنه دختران تنها در یکی از شهرهای سوئد(نورشوپینگ) کشف شده... ختنه‌ی دختران در سوئد ممنوع است و می‌تواند تا ده سال زندان به همراه داشته‌باشد، حتا اگر در کشور دیگری انجام شود.

رادیو سوئد: از ماه مارس تاکنون  ۶۰ مورد ختنه‌ی دختران در شهر نوُرشوُپینگ کشف شده است. روزنامه ی نوُرشوُپینگ نوشته‌است که کشف این موضوع توسط سازمان مراقبت ازسلامتی در مدارس انجام شده‌است. به نوشته ی این روزنامه ازجمله تمام دانش آموزان دختر یک کلاس درس که  تعداد آنها ۳۰ نفراست، ختنه شده‌اند.
برای کمک به دخترانی که دراین شهر مورد ختنه قرارگرفته‌اند، اداره خدمات اجتماعی اقدامات ویژه‌ای را آغازکرده است.
با آغاز تعطیلات تابستانی، بسیاری از دخترانی که برای دیدار با خویشاوندان به کشورهای زادگاه خود می‌روند، با خطر ختنه روبرومی‌شوند.




نظرات