عاقبت نابغه هائی که در ایران میمانند/ علی اصغر هنرمند

دکتر علی‌اصغر هنرمند موسس مشهورترین سایت اطلاعات فناوری و پزشکی بنام نارنجی به یازده سال زندان محکوم شد و قراره بجای طبابت و فعالیت در عرصه تکنولوژی یازده سال آینده رو پشت میله های زندان، درکنار امید کوکبی و دیگر نخبه ها روزها رو بشماره... اون میخواست ثابت کنه که میشه تو ایران موند و فعالیت کرد...

وب‌سایت "نارنجی" وب‌سایت شنا‌خته‌‌شده‌ای در خبررسانی در حوزه فن‌آوری اطلاعات و مسایل مربوط به وب و نوآوری‌های تکنولوژی ارتباطات است. این سایت را گروهی از بلاگرهای حوزه فن آوری در شهر کرمان راه انداختند و این وب‌سایت خیلی زود تبدیل به یکی از پرطرفدارترین سایت های حوزه فن آوری در ایران شد. نارنجی در سال ۱۳۹۱ برنده جایزه بهترین وبلاگ فارسی از نگاه دویچه وله شد. این سایت همچنین در سال ۱۳۸۹ به عنوان بهترین سایت اطلاع رسانی در سومین جشنواره وب‌سایت های ایران انتخاب شده بود.

دادستان کرمان گفته اتهام این افراد که در قالب یک شبکه پیچیده امنیتی- رسانه‌ای فعالیت می‌کردند، اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با شبکه‌های بیگانه و طراحی سایت و تولید محتوی برای سایت‌های ضد انقلاب به منظور براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که مستندات جمع آوری شده و اطلاعات اولیه بدست آمده از بازجویی متهمین نشان دهنده و تصدیق کننده کلیه اتهامات وارده بر این افراد است.



نظرات