شکایت لبنان از ایران، بر سر دخالتهای ایران!

مملکت گل و بلبل:
جناب آقای دکتر سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی به تازگی در مراسمی در اصفهان گفته بود: خط دفاعی ما دیگر شلمچه نیست، مرز دفاعی ما جنوب لبنان با اسراییل است و عمق دفاع استراتژیک ما تا کنار مدیترانه و بالای سر اسراییل رسیده است!!!
میشل سلیمان رییس جمهور لبنان سخنان رحیم صفوی را مورد انتقاد قرار داد و گفت که چنین اظهاراتی، حق حاکمیت لبنان را نقض می کند.

"همچنین محمد کباره نماینده مجلس لبنان ضمن اعتراض به سخنان مقامات ایران، نسبت به جدیت توطئه رژیم ایران در لبنان هشدار داد و از دولت لبنان خواست سفیر ایران در بیروت را احضار و مخالفت لبنان با سخنان صفوی را اعلام کند. دولت لبنان باید در واکنش به سخنان صفوی، به سازمان ملل شکایت کرده و یادداشت اعتراض آمیزی را به شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب ارسال کند.

کباره تاکید کرد: دولت لبنان باید این اقدام را انجام دهد تا اسرائیل نتواند با استفاده از اظهارات مقامات ایرانی در خاک لبنان، به مقابله با ایران بپردازد.

"نعمت الله ابی نصر" دیگر نماینده مجلس لبنان که هم پیمان با حزب الله لبنان نیز هست در این باره گفت: این برای بار دوم است که ژنرال ایرانی، یحیی رحیم صفوی سخنان تحریک آمیز و ناقض حاکمیت لبنان مطرح می کند.
ابونصر از صفوی خواست حرف خود را پس بگیرد و آن را "اشتباه در بیان مطالب" اعلام کند




نظرات