تفاوت ایران و اوروگوئه/ رئیس جمهور

اوضاع و احوال رئیس جمهور ایران رو که همه میدونن، نمونه آخریش محمود احمدینژاد بود که اگه بخوای در مورد دله دزدیهاش بنویسی باید یه کتاب چاپ کنی. آخرین موردش برداشت 16 میلیارد از حساب دولت و واریز به حساب شخصیش بود...

 اما خوزه موخیکا رئیس جمهور اوروگوئه نه تنها هیچ دزدی و اختلاسی نکرد، بلکه اعلام کرد ماهیانه 90 درصد از دستمزد خودش رو به موسسه های خیریه، اهدا می کنه.

وی به همین دلیل لقب فقیرترین و در عین حال بخشنده ترین رئيس جمهور جهان رو گرفت.

لوسیا نیز مانند همسرش خوزه موخیکا 90 درصد حقوق ماهیانه خودش رو از طریق موسسه های خیریه به محرومان و نیازمندان اهدا می کنه..

خوزه در مصاحبه با روزنامه "ال موندو" اعلام کرد حقوق ماهیانه او 12 هزار و پانصد دلار است که 11 هزار و دویست و پنجاه دلار آن را اهدا می کند و تنها با هزار و دویست و پنجاه دلار زندگی خود را می گذراند.

رئیس جمهور سابق اروگوئه می گوید مبلغی که برای او باقی می ماند برای یک زندگی مناسب و شرافتمندانه کافی است بویژه اینکه تعداد زیادی از مردم کشورم با دستمزدی کمتراز این زندگی می کنند.

سازمان شفافیت بین المللی در گزارش خود در مورد فساد اداری در آمریکای لاتین نوشته بود که کشور اروگوئه در دوران خوزه به پایین ترین سطح فساد اداری و مالی در تاریخ خود رسیده.




نظرات