در پنج شنبه مقدس پاپ فرانسیس پای یک مسلمان را بوسید

یکی از تفاوتهای عمده دین مسیح و اسلام، جایگاه و میزان تقدس و تجمل رهبران دین است، مثل پاپ فرانسیس رهبر یک و نیم میلیارد مسیحی، و آیت الله خامنه ای رهبر مسلمانان شیعه. در هیچ کجای اسلام رهبر و مرجع تقلید دینی تا این مقدار فروتنی نداره که خودش رو همسطح مردم عادی و یا کناهکاران بدونه، چه برسه به این کارها! مجسم کنید که آیت الله خامنه ای در مراسمی اینچنینی پای گناهکاران رو شسته و به اون بوسه بزنه!!! استغفرالله
پنج شنبه­ مقدس، یادبود «شام آخر» و آخرین وعده­ غذایی حضرت عیسی (ع) با حواریون و تأسیس آیین مقدس «عشاء ربانی» است. این کلمه از لاتین گرفته شده و ناظر بر دستوری است که عیسی (ع) در آخرین پنج­شنبه­ زندگی خود به شاگردان داد.
پس از آنکه عیسی (ع) پاهای ایشانرا شست، خرقه بر تن کرد و باز بر سر سفره­ شام نشست. پس گفت: «اگر من سرور و استاد شمایم، پاهای شما را شستم، شما نیز پاهای یکدیگر را بشویید. من با این کار سر مشقی به شما دادم تا شما نیز همان­گونه رفتار کنید که من با شما کردم. آمین. آمین. به شما میگویم نه غلام از ارباب خود بزرگتر است نه فرستاده از فرستنده­ خود. اکنون که اینها را میدانید، خوشا به حالتان اگر بدان­ها عمل کنید.»


رویترز: امسال در این مراسم پاپ فرانسیس که نگاهی نو به وظایف و اهداف کلیسا دارد  گفت: "کلیسا باید خانه کسانی باشد که در خیابانها زندگی می کنند، باید جایی برای پرستاری از بیماران و کلاس درسی برای آموزش جوانان باشد."
روز پنجشنبه مقدس که به پنجشنبه فرمان و یا پنجشنبه میثاق نیز شناخته می شود به باور کاتولیک ها روزی است که عیسی دین مسیحیت را بنیاد گذاشت.
پاپ امروز پس از پایان مراسم روز پنجشنبه مقدس، به یک مرکز توانبخشی در حومه رم خواهد رفت تا طبق یکی از رسوم واتیکان که از رفتار عیسی با حواریون خود در شب پیش از مرگ اقتباس شده، به پای 12 انسان بیمار و ناتوان و گناهکار بوسه بزند. این مراسم خود یکی از دلایل محکم جذب بیشتر من به کلیسا بودهو
این 12 نفر، بین 16 تا 86 سال سن دارند و یکی از آنها یک مرد مسلمان است.

نظرات