تفاوتهای سوئد و ایران. سوم


یکی از تفاوتهای آشکار ایران و سوئد درتعالیم و تعالی انسانیت در سوئد و پس رفت انسانیت در ایرانه. سوئد تقریبا 9.6 میلیون جمعیت داره که7.9 میلیونشون سوئدی هستند، 1.7 میلیون هم شهروند خارجی هستند که از قضا جمعیت بزرگی از این مهاجرها رو ایرانیها و افغانیها تشکیل میدن( تقریبا ده درصد) که اکثرشون کار و فعالیت اجتماعی خوبی دارند.
البته که خلافکارهای ایرانی هم زیاد بوده و هست، اما فقط ایرانیها نیستند. از کشورهای بوسنی و صربستان، قزاقستان، مراکش، لیتوانی، چچن، روسیه و آذربایجان و پاکستان و هند و تایلند و چین گرفته تا عراق و تونس و یمن و نیجریه و سومالی و مصر و کشورهای دیگه، حالا هم که سیل آوارگان و پناهندگان سوریه و اوکراین...
تصور داشته باشید که هر کدوم از این مهاجران با فرهنگهای متفاوت(که خیلیهاشون مسلمون دو آتیشه با تفکر اسلام طالبانی هستند)، چه مشکلاتی توی سوئد ایجاد میکنند!؟ با همه اینها یکی از تعالیم رو به پیشرفت جامعه و دولت به کودکان، پرهیز از نژاد پرستی و همزیستی مسالمت آمیز با همه نژادها و احترام به مهمونهای خارجیه...
روز گذشته اتفاقی در سوئد افتاد که نشون میده تلاش دولت و جامعه برای تعالی انسانیت بیهوده نبوده: قادر میری یه کُرد ایرانیه که پنج ساله تو سوئد زندگی میکنه، درخواست اقامت از طریق "ازدواج همسر مقیم سوئد" هم داده. اما بر اساس قانون باید متقاضی اقامت ازدواجی از کشور مبدا و سفارت سوئد درخواست کند، و به همین دلیل میخواستن قادر رو اخراج و به ایران برگردونن. او که فرزندانی هم در سوئد داره می‌گه که عضو حزب دموکرات کردستان بوده و اگه به ایران بازگردانده بشه، شاید هرگز نتونه دوباره همسر و فرزندان خودش رو ببینه.
قرار بود دیروز با هواپیما از طریق روسیه به ایران برگردونده بشه، گروهی که برای اعتراض به اخراج قادر میری در فرودگاه حاضر بودند از مسافران هواپیما خواستند که با نبستن کمربندهای ایمنی خود، جلوی پرواز هواپیما را بگیرند. مالین بیورک عضو حزب چپ سوئد که خود را برای پارلمان اروپا نیز نامزد کرده، اول از همه از جای خود برخواست و کمربند ایمنی خود را باز کرد. دیگر مسافران نیز با دیدن او، همین عمل را تکرار کردند .
به گزارش رادیو سوئد، مسافران این هواپیما با همدردی با این مهاجر اخراجی و نبستن کمربندها، مانع از پرواز هواپیما شدند و در نهایت جلوی برگشت قادر میری گرفته شد.
و اما ایران که زمانی در مهمان نوازی و بشردوستی شهره عالم بود شاهکاری رو خلق کردند که اصلا آدم روش نمیشه درموردش صحبت کنه، و این نشون میده که ایران در زمینه تعالیم انسانی و رشد فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز مدام روبه پسرفته. در چند روز اخیر با دفن جنازه ریچارد فرای ایران شناس برجسته که آرزویش دفن شدن در ایران بوده، به شدت مخالفت شده و امروز هم به مقبره و "مرده" آرتور پوپ آمریکائی و همسرش حمله کردند!!!
حالا هی بشین بگو اولین منشور حقوق بشر رو کورش نوشت! واقعا این حکومت دینی ما رو به کجا داره میبره!!!؟؟؟

نظرات