دلجویی یک روحانی شیعه از بهاییان!

هرانا: آیت الله عبدالحمید معصومی تهرانی با تقدیم یک اثر هنری در قالب تابلویی خوشنویسی و تذهیب به بهاییان جهان از ایشان دلجویی کرد.

این اثر هنری که به مدت تقریبی شش ماه زمان برده توسط خود آیت الله معصومی تهیه شده و به بیت العدل بهاییان تقدیم شد.

این روحانی شیعه طی نامه‌ای می‌نویسد: بنابراین برپایهٔ احساس نیاز به یک اقدام عملی و نمادین دیگر به منظور تذکر و یادآوری بر ارج نهادن به انسانیت انسان، همزیستی مسالمت‌آمیز، همیاری و همدلی و پرهیز از کینه‌ورزی، عصبیت و تعصبات کور مذهبی؛ آیه‌ای از «کتاب اقدس» بهائیان را در قالب تابلویی خوشنویسی و تذهیب نمودم تا سندی نمادین و ماندگار از احترام به کرامت ذاتی انسان، نوع‌دوستی و همزیستی مسالمت‌آمیز بدون توجه به تعلقات دینی، مذهبی و عقیدتی باشد. این اثر نمادین ارزشمند را در آستانهٔ آغاز سال ۱۳۹۳خورشیدی از طرف خود و تمامی هم‌میهنان آزاد‌اندیشم که برای انسان به جهت انسانیتش ارج و احترام قایلند -نه بخاطر دین یا نوع عبادتش- به همهٔ بهائیان جهان، بخصوص هموطنان بهائیم که به شکلهای مختلف از تعصبات کور مذهبی آسیب دیده‌اند به منظور دلجویی و همدردی تقدیم می‌کنم.
امیدوارم این اثر کوچک ولی ارزشمند معنوی –که در بیت‌العدل اعظم نگهداری خواهد شد- تذکری بر فرهنگ غنی و کهن مهروزی و همزیستی ایرانیان باشد و عیب‌های فراوان هنری‌اش به دیدهٔ اغماض نگریسته شود.




نظرات