کیهان، جاسوس شناس بین المللی و جنازه ایران شناس آمریکائی

بی مهری ایران و تلاش تاجیکستان برای قدردانی از شرقشناس آمریکایی
مخالفت با هر چیز و هر کسی که به تاریخ باستان ایران مربوط میشود، نشانه بارز ایران ستیزی حکومت نه چندان محترم ایران است. از مجسمه های سرداران و مشاهیر ایرانی در میادین شهر گرفته تا جنازه ایران شناس بیچاره که آخرین آرزویش خفتن در خاک ایران زمین است. نمیدونم آدم چقدر میتونه از انسانیت به دور باشه، که به جنازه مردگان هم رحم نکنه!؟ خدا پدر و مادر این برادران تاجیک رو بیامرزه که برای فارسی زبانها آبروداری میکنند...
روزنامه کیهان چند روز پیش نوشت: نماینده مردم اصفهان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار جلوگیری از دفن ریچارد فرای جاسوس سازمان سیا در این استان شد.
حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در صحن علنی مجلس در تذکری به رئیس‌جمهور گفت: بنده سه‌شنبه حضوری با آقای روحانی صحبت کردم. از آقای رئیس‌جمهور و وزیر کشور درخواست می‌کنم که هرچه سریعتر جلوی ورود جنازه پلید ریچارد فرای جاسوس سازمان سیای آمریکا برای دفن در اصفهان در کنار قبر استاد سارقش آرتور پوپ در جوار رودخانه زاینده‌رود گرفته شود و به نمایندگان اعلام می‌کنم که دفن جنازه جاسوس سیا، زاینده‌رود به مرده‌رود تبدیل میکند.
البته ایشون و جناب شریعتمداری نگفتند که در مورد کدام زاینده رود صحبت میکنند؟ همونی که چند سالیست خشک شده!؟

در همین حال به گزارش خبرگزاری ایسنا، این بی مهری مقامات و رسانه ایران، باعث شده تا دیگر کشورهای فارسی زبان برای "انتقال پیکر فرای" به خاک خود پا پیش بگذارند.
به نوشته ایسنا "دولت تاجیکستان تلاش زیادی دارد تا بتواند پیکر این استاد شرق‌شناسی را به این کشور منتقل کند و در خاک خود به خاک بسپارد."

ریچارد نلسون فرای متخصص برجسته ایران شناسی و استاد بازنشسته دانشگاه هاروارد آمریکا بود. او به زبانهای فارسی، عربی، روسی، آلمانی، فرانسوی، پشتو، ازبک و ترکی مسلط بود و با زبانهای باستانی اوستایی، پهلوی و سغدی هم آشنایی کامل داشت.

فرای با سیاستمداران ایرانی، از رفسنجانی تا احمدی نژاد رابطه ای نزدیک داشت، تا جائیکه دولت احمدینژاد خانه ای در اصفهان در اختیار فرای گذاشته بود، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه روحانی هم در صفحه فیس بوکش نوشت که از مرگ او "عمیقا اندوهگین" است.

فرای در وصیت نامه اش خواسته تا پس از مرگ در اصفهان و در کنار رودخانه زاینده رود و نزدیک آرامگاه استادش پروفسور آرتور پوپ شرق‌شناس معروف به خاک سپرده شود.

نظرات