شنود اسلامی" یکی از مواد منشور حقوق شهروندی حسن روحانی

       به لطف نمایندگان نه چندان محترم طالبانی مجلس همه چیز تو این مملکت گل و بلبل داره اسلامی میشه، زندان اسلامی،شکنجه اسلامی، اعدام اسلامی، ترور و کشتن اسلامی، قوانین اسلامی، سنگساز اسلامی، قطع دست اسلامی، کهریزک اسلامی، فرهنگ اسلامی که بواسطه اون حتی نمادهای فرهنگ قبل از اسلام رو نابود میکنند...

به گفته سعید حیدری‌طیب، ضرورت این طرح به این خاطر است که "تشکیلات امنیتی آلوده به گناه نشده" و در تمام مسیر شنود، نمایندگان بر ماجرای شنودهای مورد نیاز دستگاه‌ها نظارت داشته باشند.
پیش‌تر «علی مطهری» از شنود تلفن تمامی نمایندگان مجلس خبر داده بود و این یعنی اینکه شنود قبلا هم در سطح وسیع انجام میشده.

حیدری‌طیب طراح اصلی این ایده، یکشنبه گذشته این طرح دو‌فوریتی را به هیات‌رییسه مجلس تقدیم کرده است. او درباره اینکه آیا این طرح محدودیت‌های جدیدی در مساله شنود به وجود نخواهد آورد، به روزنامه شرق می‌گوید: «ما در این طرح به دنبال تسهیل و قانونمندشدن امر شنود هستیم و هدف از حضور نماینده در کمیته شنود "به‌خاطر افزایش سطح نظارت‌هاست".
طراحان این طرح تاکید دارند که این طرح در راستای منشور حقوق شهروندی و مبانی فقهی و شرعی، تدوین شده و برای مردم، لازم و ضروری است.



نظرات