پیام روشن حکومت؛ به ایران باز نگردید

غلامحسین محسنی اژه ای اصولگرای تندرو، سمبل خشونت بیرحمی حکومت مذهبی و بدون شک یکی از ضدایرانی ترین شخصیتها در میان حکومته، واقعا نمیدونم چه چیزی باعث اینهمه نفرت از ایران و ایرانی در قلب این اطولگراهای طالبانی شده!؟ شما که هر چه دارید از پول و ثروت ملی همین ایرانیهای بینوا دارید، شما که سی و چهار ساله سوار بر پشت همین ایرانیها نشستید، پس چرا میخواهید مرکب خود و محل جولانتون رو نابود و ویران کنید!!!؟؟؟

  مقاله عیسی سحرخیز رو در این مورد بخونید:

پیام صریح است و روشن: دولت هیچ کاره است و این ما هستیم که حرف آخر را می زنیم و اجازه نمی دهیم که ایرانیان جلای وطن کرده، دو تابعیتی و مقیم خارج به میهن بازگردند و زندگی را در ایران راحت از سر بگیرند.

 این پیامی است که هر از چند گاه به شکلی خاص، با عباراتی گوناگون و از کانون قدرت مشخصی ارسال می شود. مخاطب آن هم روشن است، دولت تدبیر و امید، و ملت امیدوار به اصلاح و تغییر .

 طی یکی دو هفته گذشته دو پیام شفاف و روشن ارسال شده است تا آنان که کور سویی از امید در دل داشتند، به ویژه فعالان سیاسی و کنشگران اجتماعی، به خود آیند و بیهوده کفش و کلاه نکنند و برای ادامه زندگی یا حتی دیدار با بستگان خود راهی ایران نشوند.

 پیام اول بازمی گردد به سخنان دادستان کل تهران که در مصاحبه ای مطبوعاتی از برگزاری دادگاه غیرعلنی و غیابی افراد متهم به مشارکت در رویدادهای پس از انتخابات خرداد ۸۸ (و بخوانید صدور حکم بازداشت و زندان) در اسفند ۹۲ خبر داد.

 دستگیری روز دوشنبه حسین نورانی نژاد در منزل و انتقال او به بند در اختیار سپاه پاسداران را می توان متمم پیام محسنی اژه ای ارزیابی کرد. این فعال سیاسی نزدیک به جوانان اصلاح طلب و حزب مشارکت پیش از این در جریان بازداشت های فله ای و احکام فرمایشی مرتبط با جنبش سبز دستگیر و زندانی شده بود و طی سال گذشته در استرالیا مشغول ادامه تحصیل بود.

 این اقدام در پی برخوردی مشابه با ساجده عرب سرخی و سراج الدین میردامادی صورت می گیرد که هر دو پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ و شکل گرفتن دولت تدبیر و امید جداگانه به ایران بازگشتند و با توقیف پاسپورت، بازداشت، بازجویی و صدور حکم قضایی مواجه شدند... روز آنلاین



نظرات