نگرانی دولت سوئد از بحران اوکراین و تقویت نیروی دفاعی کشور

با اینکه سوئد یکی از ده کشور تولید کننده جنگ افزارهای نظامی در دنیا محسوب میشه، اما خودش بیش از دویست ساله که در هیچ جنگی شرکت نکرده. حتی در جنگهای جهانی اول و دوم هم اعلام بی طرفی کرد.
از تولیدات نظامی سوئد که اغلب تولید کمپانی ساب هستند، میتوان به جنگنده های توانمند، پرسرعت و بسیار پیشرفته زمینی، دریایی و هوایی، تانکها، زیردریایی ها، چرخبال ها و انواع اسلحه های جنگی اشاره نمود. تجارت نظامی یکی از پرسود ترین فعالیتهای اقتصادی سوئد محسوب می شه و سالانه میلیاردها دلار به بودجه این کشور پیشرفته و صنعتی دنیا کمک میکنه...
حالا دولت سوئد می‌‌خواد سیستم دفاعی کشور رو تقویت کنه. نخست وزیر این کشور گفته که با همسایه‌های خود باید در صلح زندگی کرد، ولی اتفاقات کنونی در کشورهای اطراف ما رو مجبور می‌کنه به موضوعات دفاعی بیندیشیم.

رادیو سوئد: وضعیت در اوکراین با عث تغییر در بحث سیاسی قدرت دفاعی سویدن شده است. قدرت دفاع کشور باید افزایش یابد و برای انجام این کار احزاب پارلمانی به این توافق رسیده اند که تا سال ۲۰۲۴ وزارت دفاع کشور پول بیشتری دریافت کند. سالانه مبلغ پنج و نیم میلیارد کرون بیشتر از آنچه که امروز امور دفاعی کشور بودجه دارند، پول دریافت خواهند کرد.



نظرات