نیروهای "خرب‌الله" این بار به جای سفارت از دیوار مقبره رفتند بالا!

در طول این سی و پنج سال دشمنی با نمادهای تاریخی ایران و اصولا هرچیزی که به تاریخ و تمدن ایران مربوط میشه در رفتار حکومت دیده شده، اما متاسفانه از دوران احمدینژاد این رفتارها جسورانه تر و علنی انجام گرفت. یعنی بعد از سی و پنج سال، ما تازه به دوران طالبان افغانستان برگشتیم و همینطور داریم میریم عقب تر...
در زمان حکومت طالبان در افغانستان، نیروهای طالبان در سال ۲۰۰۱ در ابتدا با شلیک راکت و توپ تلاش کردند مجسمه‌های غول آسای بودا رو تخریب کنند اما تلاش شان نتیجه نداد. آنان سپس با کارگزاری مقدار زیادی مواد منفجره  در این مجسمه‌ها و شلیک تانک توانستند پس از دو هفته مجسمه‌های بودا رو منهدم کنند.
در ایران هم از آرامگاه رضا شاه در اوایل انقلاب گرفته تا سرقت شبانه ستارخان و باقر خان که موضوع علنی شد، همگی مخالفت با تاریخ و تمدن ایران و رفتار طالبانی حکومت رو نشون میده. همین چند وقت پیش بود که شبانه تندیس آرش کمانگیر در ساری روجمع آوری و به محل دفن زباله ها بردند و دلیل اینکار رو اینجوری توضیح دادند: «بر اساس دستور دادستان، وجود مجسمه‌های اسب در میدان امام چیزی جز اهانت به نام امام نیست و جمع‌آوری این مجسمه‌ها به شهرداری ابلاغ شد.»
 بعد از تندیس آرش کمانگیر در ساری، نوبت به مجسمه آریو برزن در شهر یاسوج رسید. آریو برزن سردار ایرانی بود که در برابر سپاه اسکندر ایستادگی کرد. به گفته فرمانده سپاه یاسوج دم اسب این مجسمه "نمادی از دوران ایران پیش از اسلام" است.
حالا هم که داستان حمله به آرامگاه ارتور پوپ و همسرش و جنازه ریچارد فرای...

اظهار نظرهای غیر انسانی و غیر اخلاقی مسئولان نه چندان محترم مملکت باعث شرمندگی و سرافکندگی هر ایرانیه. ایرانیهائی که به مهمون نوازی و احترام به مردگان مشهور بودند با جنازه و مقبره مردگان در خاکشون چه میکنند!؟
امام‌جمعه اصفهان گفت: ریچارد فرای زباله غربی بود و نباید در ایران دفن شود!
حجت الاسلام سالک نماینده اصفهان در تذکری به رئیس جمهور گفت: هرچه سریعتر جلوی ورود "جنازه پلید ریچار فرای" جاسوس سازمان سیای آمریکا برای دفن در اصفهان در کنار قبر "استاد سارقش آرتور پوپ" در جوار رودخانه زاینده رود گرفته شود و به نمایندگان اعلام می‌کنم که زاینده رود به رودخانه مرده رود تبدیل شده است.

نیروهای خرب‌الله هم در شهر اصفهان در حضور "پلیس دست به سینه" از دیوار مقبره بالا رفتند و با اسپری رنگ روی دیوار شعار مرگ بر آرتور پوپ(متوفی) و مرگ بر آمریکا نوشتند و خواستار تخریب مقبره متوفی شدند! خب اصولا "نیروهای خرب الله" فقط با خرابکاری و از بالای دیوار میتونن حرفشون رو بزنن! بدون شک بالا رفتن از دیوار به صورت کاملا آزاد و سازماندهی شده، تفکر حاکم بر کشور، که همون زور و گردن کلفتی و خشونت باشه رو نشون میده

تجمع کنندگان در پایان بیانیه‌ای صادر کرده  و تهدید کردند اگر چنین اتفاقی صورت پذیرد، "غسل شهادت کرده، کفن پوشیده و جنازه وی را خوراک سگان بیابان کرده و پس از آن آرامگاه پروفسور پوپ را نیز بر سر وی خراب خواهند کرد."
در بین اینهمه مسئولان نه چندان محترم، فقط علی مطهری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در سخنانی از دولت حسن روحانی خواست به تعهداتش عمل کند و اجازه دفن ریچارد نلسون فرای را در کنار زاینده‌رود بدهد.

با همه اینها خیلی عجیبه که با ساختن فیلمی مثل 300 همه رگ غیرتشون باد میکنه و صداشون درمیاد!؟



نظرات