بیانیه جمعی از فعالین حقوق بشر علیه، خشونت علیه بهائیان

در میان امضا کنندگان این نامه اسامی محمد ملکی، نسرین ستوده، حشمت الله طبرزدی، محمد نوریزاد دیده میشود، که البته خیلی عادیست. اما نام آیت الله عبدالحمید معصومی تهرانی کمی عجیبه، چراکه خیلی وقته هیچ روحانی و آخوندی به اسم فعال حقوق بشر عرض اندام نکرده. ماشا الله همه روحانیون عزیز غرق در ولایت در حال شنا کردن در وجود حضرت آقا هستند، و با تکیه به همان لباس روحانیت و دین، حکم اعدام میدهند به کسی، که از مملکت آقا انتقاد کنه! ای بابا... همین یکی هم غنیمته.

ما امضاء کنندگان این نامه، به دلیل نوع دوستی و احساس تکلیف در قبال وظیفه قانونی «دعوت به خیر» در رعایت حقوق اولیه انسان‌ها، خواستار بسط رویکرد حقوقی و قضائی بر اساس اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (اصول هشتم و چهاردهم) هستیم. رویکردی که در آن نسبت به افراد غیر مسلمان وظیفه عمل به اخلاق حسنه و قسط و عدل اسلامی را داریم و ضمن اظهار تاثر شدید از این گونه اعمال، خواستار رفع خشونتی هستیم، که با تنگ‌تر شدن تنگ نظری‌ها ممکن است دامنگیر سایر هم میهنانمان گردد. همچنین با توجه به زندگی در کشوری که مدعی اسلامی بودن است و باید صیانت از کرامت انسان‌ها را سر لوحه کار و فلسفه وجودی خود قرار دهد، تقاضا داریم حداقل با در نظر داشتن میزان تاثیر مخرب چنین فجایعی بر روابط اجتماعی، در مقابل این رفتارهای غیر انسانی سکوت نکرده و با عاملین و آمرین آن‌ها برخورد شایسته قانونی صورت گیرد.

به گفته جامعه جهانی بهایی، "در هشت سال گذشته، یعنی از سال ۲۰۰۵ تا کنون به جان ۵۰ بهایی سوقصد شده و ۹ نفر کشته شده‌اند بدون آن‌ که هیچ محکمه قضایی تشکیل یا قاتل شناسایی شود."
منبع خبر: هرانا



نظرات