قوانین جدید مهاجرتی در سوئد، اقامت کاری و اقامت دائم برای دانشجویان دوره دکترا

استکهلمیان - قوانین جدید مهاجرتی سوئد در جلسه روز پنج شنبه گذشته هیئت دولت به تصویب رسید که به معنی امکان دریافت اقامت دائم برای دانش پژوهان غیر اروپایی دوره دکترا در سوئد خواهد بود که تعداد قابل توجهی از آنان را ایرانیان تشکیل می دهند.

بر طبق این قوانین دانش پژوهی که در طی 7 سال گذشته حداقل چهار سال به تحصیلات تحقیقی در سوئد اشتغال داشته باشد قادر به دریافت اقامت دائم سوئد خواهد شد. چنین امکانی تاکنون در قوانین مهاجرتی سوئد وجود خارجی نداشته است و برای اولین بار وضع می گردد

همچنین آن دسته از متقاضیان پناهندگی که به درخواست پناهندگی خود در سوئد پاسخ منفی گرفته اند خواهند توانست بصورت ساده تری در مقایسه با گذشته مشمول قوانین مهاجرت کاری شده و از این طریق اقامت بگیرند
خانم "ماریا فرم" سخنگوی مهاجرتی حزب سبزهای سوئد در این رابطه گفت: ما در این توافق با دولت از جمله شرط شش ماهه اشتغال به کار جهت دریافت اقامت برای متقاضیان پناهندگی را به 4 ماه کاهش داده ایم.

بر اساس قوانین پیشنهادی جدید, دانشجویان غیر اروپایی که در سوئد مشغول به تحصیل هستند پس از دریافت پایان نامه خود یک اقامت شش ماهه دریافت خواهند نمود تا بتوانند با استفاده از این فرصت امکانات یافتن کار و یا سرمایه گذاری در سوئد را بررسی کرده و با استفاده از آن در سوئد اقامت دائم بگیرند.


نظرات