53 میلیارد دلار درآمد نفت و گاز به خزانه واریز نشده است

 برگ دیگری از تخلفات گسترده در 8 سال زمامداری احمدی نژاد در برابر چشمان حیرت زده رسانه ها قرار گرفته است.
 روزنامه فرهیختگان به بررسی گزارش دیوان محاسبات پرداخته و خبر داده که دولت دهم در سال 91 به طور میانگین هر شش روز یک تخلف مالی انجام داده است.

بر اساس این گزارش، تخلف سه هزار میلیارد تومانی در بخش سهام عدالت و حدود هفت هزار میلیارد تومانی در بخش پرداخت یارانه‌ها تنها بخشی از این تخلفات است. بالاترین رقم این تخلفات هم مربوط به تایید نشدن پرداخت‌ 53 میلیارد دلار درآمد نفت و گاز توسط شرکت ملی نفت به حساب‌های خزانه‌داری تا زمان تحریر گزارش مجلس است.

بر این اساس از آن 60 تخلف دولت محمود احمدی نژاد در سال گذشته، 22 تخلف مربوط به بخش‌های انرژی و درآمدهای نفتی، 12 تخلف در بخش خصوصی‌سازی، هشت تخلف مربوط به بخش پولی و بانکی، چهار تخلف مربوط به هدفمندی یارانه‌ها، چهار تخلف در بخش کشاورزی و 10 تخلف هم در دیگر بخش‌ها بوده است.
وصول نشدن درآمد یک میلیارد دلار فروش نفت خام از شرکت ISO (International Safe Oil) ، پرداخت نشدن بدهی 7/ 3 هزار میلیارد تومانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در وجه خزانه‌داری، واریز غیرقانونی 1/ 3 میلیارد یورو از درآمدهای گازی به ترکیه و پرداخت‌ غیرقانونی 4/ 7 میلیارد دلار توسط شرکت نیکو از محل سپرده‌گذاری‌های ارزی خارج از کشور جهت تأمین منابع طرح‌های بالادستی نفت و گاز نیز از دیگر تخلفات میلیاردی در بودجه سال قبل است.


۱۳۸۷ نیز، ۱۲ میلیون لیتر بنزین حدود هشت و نیم میلیارد تومان به کشورهای همسایه ایران صادر شده است که پول آن نیز به خزانه واریز نشد.
در بودجه سال ۱۳۹۰ نیز مبلغ دوهزارمیلیارد ریال بابت تنخواه‌گردان قانون هدفمندکردن یارانه‌ها از محل درآمد حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز شده که تاکنون تسویه نشده است. 

منبع: تدبیر

کمپین شکایت از احمدینژاد در فیس بوک: https://www.facebook.com/groups/581971195209134/

 

نظرات