گزارش صد روز اول عملکرد دولت روحانی = گندکاریهای احمدینژاد

رئیس‌جمهوری ایران در اشاره به افزایش واردات به ایران در دولت محمود احمدی‌نژاد، گفت دولت احمدینژاد به جای ایرانی‌ها برای چینی‌ها و کره‌ای‌ها اشتغال ایجاد می‌کرد.
او گفت که در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰، شش سال نخست ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، دولت "بیشترین درآمد" تاریخ دولت‌های ایران را داشته ولی نهایتا در پایان این دوره، بدهکارترین دولت در تاریخ ایران بوده است.

آقای روحانی با اشاره به سفرهای استانی محمود احمدی‌نژاد که یکی از "افتخارات"  مموتی بود، گفت که در جریان آن سفرها دولت تعهداتی داده است که تا پایان دوره آقای احمدی‌نژاد، تنها ۳۲ درصد از این تعهدات برآورده شده است. ، بیش از دو برابر تعهداتی که او در سفرهای استانی داده، برای دولت یازدهم باقی مانده است. به گفته او، اجرای این تعهدات ۱۶ سال وقت می‌برد.
حسن روحانی در ادامه انتقادهای اقتصادی از دولت پیش، گفت در حالی که در سال ۱۳۸۳ ایران در زمینه تولید گندم خودکفا شده بود، از سال ۱۳۸۴ به بعد هر سال از خرید داخلی گندم یک میلیون تن کم شده و بر خرید از خارج اضافه شده تا جایی که اکنون سالانه بیش از ۷ میلیون تن گندم از خارج وارد می‌شود.

آقای روحانی از قول مقام‌های دولت پیشین که هنوز زمام امور وزارتخانه ها را به عهده داشتند، نقل کرد که در آخر دوره دولت محمود احمدی‌نژاد، در سیلوهای برخی استان‌های ایران "فقط برای سه روز" ذخیره گندم وجود داشته است.



نظرات