فرمانده ناجا: عاشورای ۸۸ خودروی نیروی انتظامی مردم را زیر کرد

اسماعیل احمدی مقدم فرمانده ناجا بعد از چهار سال میگوید: سال هشتاد و هشت جلسه‌ای پیرامون اتفاقات آن زمان برگزار شد و آقای مرتضوی اصرار داشت که افراد دستگیر شده به کهریزک منتقل شوند. من مخالفتم را به صراحت اعلام کردم و گفتم آنجا نه تنها جا نداریم، بلکه آن مکان جای خطرناکی است.»

وی با بیان اینکه سعید مرتضوی، دادستان وقت تهران، اصرار داشت که این افراد دستگیر شده ”چاقو، قمه و زنجیر داشته‌اند و از همین حیث اراذل و اوباش محسوب می‌شوند”، می‌افزاید: «من در آن جلسه عنوان کردم که ضبط کنید و بنویسید که من مخالف هستم و مخالفت ناجا نیز ثبت شد.»
بر اساس گزارش‌های منتشر شده در جریان حوادث سال ۱۳۸۸ دستکم سه نفر در بازداشتگاه کهریزک کشته شدند. گزارش‌ها تأکید می‌کند که این افراد بر اثر شکنجه و عدم رسیدگی پزشکی به‌ موقع جان خود را از دست داده‌اند.

سعید مرتضوی که به عنوان متهم اصلی حوادث کهریزک شناخته می‌شود، در دادگاه بدوی به ۵ سال انفصال از خدمات دولتی و پرداخت ۲۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده
است.




نظرات