یک دختر ۱۷ ساله بر اثر شلیک نیروهای انتظامی در کردستان، کشته شد

کُردپا گفت:" آوین عثمانی روز چهارشنبە ٢٢ آبان‌ماه بە همراه برادرش بە یکی از تفرجگا‌های اطراف بانە رفتە که در حین بازگشت بە خانە بە ظن حمل بار قاچاق از سوی نیروهای انتظامی مورد حملە قرار گرفتە بودند". "چندین گلولە بە کمر آوین اثابت نمودە کە موجب شکستە شدن مهرهای ستون فقراتش شدە و یک روز پس از انتقال بە بیمارستان جان سپرد."
گفته میشود این تیراندازی به قصد ایجاد جراحت و دستگیری انجام شده است، اما اصابت گلوله‌ها به کمر و پای آوین، آنقدر شدید بوده که آوین فوت کرد.

هفدهم آبان‌ماه هم، نیروهای نظامی پاسگاه “ملاندر” در نزدیکی پاوه، ٢ جوان نوسودی را هدف تیراندازی قرار داده که در نهایت منجر به قتل “احسان پیام ٢٢ ساله فرزند محمد گردید و جوان دیگر به نام کاوان حیدری فرزند قیصر به شدت زخمی می‌شود.
همچنین روز دوشنبه یکم مهرماه، یک کُرد به نام بهروز برهانی اهل سقز در جاده‌ی بین سقز ـ دیواندره هدف تیراندازی نیروهای نظامی حکومت اسلانی ایران قرار گرفته و در نهایت جان خود را از دست داده بود.
در همین رابطه و پنجم آبان‌ماه، محسن بیگلری نماینده‌ی شهرستان‌های سقز و بانه در صحن علنی مجلس اعتراض خود را نسبت به کشته شدن چندین شهروند مدنی در این دو شهر توسط نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران ابراز کرد.

نماینده‌ی شهرهای سقز و بانه در ادامه اشاره کرده که در دو ماه گذشته چندین شهروند مدنی کُرد به علت “بی‌احتیاطی” نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران نسبت به “بازداشت قاچاقچیان” توسط این نیروها کشته شده‌اند”.

آقایون پایتخت نشین، از خودتون نمیپرسید که چرا با هموطن کرد اینگونه رفتار میشه!؟ برادران و شیرزنانی که در تمام هشت سال جنگ در خط مقدم جنگ از خاک ایران زمین دفاع کردند، دلاورانی که همیشه باعث افتخار بودند...


نظرات