دیو چو بیرون رود فرشته درآید

با رفتن احمدینژاد و آمدن روحانی انگار حکومت عوض شده، انصافا رئیس جمهور جدید داره کارهای مثبتی انجام میده، کارهائی که احمدینژاد تو این هشت سال گند زد بهشون، کارهائی که خاتمی تو هشت سال جرات انجامش رو نداشت، از انتخاب وزیر مناسبی مثل ظریف و برکناری برادران دانشجو گرفته تا آزادی چند زندانی سیاسی و عفو هشتاد محکوم امنیتی، و لغو همه شکایات دولت قبلی از رسانه ها، تا ارتباط با آمریکا و غرب... امیدوارم که این اصلاحات ادامه داشته باشه و مخالفین در ایران و در آمریکا سنگ اندازی نکنند و اجازه بدن که این حسن روحانی و حسین اوباما به کارشون برسند.

ایالات متحده نیز یک شیء تاریخی را که توسط اداره گمرک آمریکا در سال ٢۰۰۳ و در زمانی که یک دلال عتیقه سعی داشت آن را به ایالات متحده قاچاق کند، مصادره کرده بود را به ایران باز گرداند. بازگرداندن این اثر تاریخی اقدامی برای اثبات حسن نیت واشینگتن نسبت به تهران ارزیابی شده است .

وزارت امور خارجه آمریکا: این شیء تاریخی یک جام نقره ای شیردال و متعلق به قرن ۷ پیش از میلاد است که به احتمال زیاد از غاری در شمال غربی ایران به سرقت رفته است.

این شیء برترین نمونه شیردال از دوره ایران باستان، و هدیه ای از مردم ایران به دنیا محسوب می شود و ایالات متحده خرسند است آن را به مردم ایران باز گرداند.

بازگرداند این شیء تاریخی نشانگر احترام عمیق ایالات متحده برای مالکیت میراث فرهنگی است، که در این مورد شیء باستانی احتمالا از ایران به سرقت رفته بوده و به عنوان بخشی از میراث مردم ایران از اهمیت زیادی برخوردار است. این همچنین حاکی از احترام عمیق ایالات متحده برای مردم ایران است.


نظرات