سرقت هدایای خارجی روسای جمهور توسط ناپاکترین دولت تاریخ

انتخاب- اوايل تيرماه امسال نامه ای از سوی دفتر رئيس جمهور به مديريت ساختمان موزه هدايا واقع در سعدآباد ارسال شد و در آن از عزم رئيس جمهور مبنی بر بسته بندی و فهرست برداری هدايای دوران هشت ساله رياست جمهوری اش خبر داد، بر اساس دستور رئيس دفتر رئيس جمهور كار بسته بندی هدايا اوايل تابستان آغاز شد .

سرانجام در نيمه شب جمعه يازدهم مرداد ماه از ساعت يازده شب تا دو و سی دقيقه بامداد شنبه دوازدهم مردادماه (چند ساعت پیش از آغاز مراسم تنفیذ حسن روحانی) 2283 قلم هديه رئيس جمهور كه همگی دارای برچسب اموال نهاد رياست جمهوری بود و اطلاعات آن در سيستم اموال موزه هدايا ثبت و ضبط شده است، در 4 كاميون جاسازی و با 5 ماشين زرهی اسكورت شد و به ساختمان لادن در ميدان ونك منتقل گرديد .

آنچه در اين ميان اهميت دارد اين است كه از سوی برخی افراد به كاركنان موزه هدايا از طرف مسئولان دفتر رئيس جمهور سابق دستور داده شده تا همه اطلاعات مربوط به هدايا شامل پرونده ها ، فهرست و عكس هدايا منهدم شود و از بين برود.

متاسفانه هفته گذشته بازماندگان تيم رئيس جمهور سابق در تشريفات رياست جمهوری، پرونده ها و اسناد مربوط به هدايای رياست جمهوری را از محل موزه خارج كرده اند تا در دسترس نباشد.

در این دوره که مديريت موزه هدايای رئيس جمهور به معاونت تشريفات دفتر رئيس جمهور واگذار شد. به جز مصادره هدايای دو دوره رياست جمهوری محمد خاتمی ، اتفاق ناگوار ديگری نيز رخ داد كه متاسفانه در سكوت خبری پيگيری نشد، سرقت يازده قلم هدايای نفيس و منحصر به فرد سران كشورهای خارجی به رييس جمهوری اسلامی ايران سيد محمد خاتمی از جمله مدال زرين شهروندی عربستان و قطر اهدايی پادشاهان عربستان و قطر به آقای خاتمی و.... ) ! ، هر چند اين خبر با تكذيب كاركنان معاونت تشريفات رياست جمهوری مستقر در سعدآباد روبرو شد اما اطلاعات موجود حاكی از اين است كه تحقيقاتی توسط اداره آگاهی نيروی انتظامی و حراست رياست جمهوری بعمل آمد ولی بی نتيجه مشخص پرونده اين سرقت به بايگانی سپرده شد.


نظرات