برادران دانشجو با هم آمدند و با هم رفتند

پس از آنکه کامران دانشجو، وزیر سابق علوم با تغییر دولت و فرهاد دانشجو، رئیس سابق دانشگاه آزاد از طرف هیئت امنای دانشگاه آزاد عزل شد، خسرو دانشجو تنها برادری بود که صندلی ریاست در اختیار داشت، هرچند ریاست او به فراگیری دو برادر دیگر نبود اما رفتنش خیلی محترمانه تر بود، خسرو دانشجو رئیس واحد علوم دانشگاه آزاد خودش استعفا داد.

در جلسه انتخاب فرهاد دانشجو به عنوان ریاست دانشگاه، هاشمی رفسنجانی خواستار ارائه برنامه از سوی کاندیداهای ریاست و سپس رای گیری بود اما طیف مقابل لزومی به ارائه برنامه ندیده و اعلام کردند که به ریاست فرهاد دانشجو رای مثبت می‌دهند.

پس از پایان جلسه فرهاد دانشجو و هوادان وی ریاست او بر دانشگاه آزاد را اعلام کردند و در مقابل دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه با صدور بیانیه‌ای انتخاب وی را رد کرد و گفت که ریاست جلسه با هاشمی رفسنجانی بوده و از سوی وی رای گیری انجام نشده‌است. اما کامران دانشجو، وزیر علوم ایران مدعی بود که ریاست جلسه با وی بوده‌است.

تا این که در نهایت شورای عالی انقلاب فرهنگی ریاست فرهاد دانشجو را تایید کرد.

اما پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و پیروزی حسن روحانی ترکیب هیئت امنای دانشگاه آزاد نیز تغییر کرد و با حضور جعفر توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم و حسین هاشمی وزیر بهداشت و درمان در ترکیب تازه، شرایط به سود آیت الله هاشمی رفسنجانی و هیئت موسس دانشگاه تغییر پیدا کرد و در جلسه اضطراری هیئت امنای جدید تصمیم به برکناری دانشجو گرفت و به جای وی حمید میرزاده را به عنوان سرپرست دانشگاه انتخاب کرد.



نظرات