نامه ۵۵ فعال و زندانی سیاسی ایران به اوباما


۵۵ نفر از فعالان سیاسی ایران که تعداد زیادی از آنها زندانیان سیاسی در زندان های ایران هستند، در نامه ای به باراک اوباما، در خصوص آثار تحریم ها بر زندگی مردم ایران نوشتند: "اکثر مردم ایران از کمبود دارو و مایحتاج اساسی زندگی رنج می برند و تحریم ها مجازات جمعی مردم ایران است."
در ادامه این نامه آمده است: "جامعه ایران امروز نیازمند آرامش و نشاط است تا در پرتو آن بتواند مسیر خود را به سمت اعتدال و دموکراسی در داخل و تنش زدائی و تعامل در سیاست خارجی طی کند. اثر مخرب تحریم ها بر اقتصاد و شرایط زندگی مردم فضای شور و امید ایجاد شده را درهم خواهد شکست و باعث رشد رادیکالیزم در سیاست های داخلی و خارجی خواهد شد و نه تنها کمکی به امنیت منطقه ای و بین المللی نمی کند بلکه می تواند اثری معکوس در پی داشته باشد.
 بسیاری از امضاکنندگان نامه سرگشاده به باراک اوباما، چهره‌های سرشناسی هستند که در دوران ریاست‌جمهوری محمد خاتمی دارای پست‌های مهم دولتی یا پارلمانی بودند و در جریان سرکوب‌های پس از انتخابات مناقشه برانگیز سال ۱۳۸۸ ایران بازداشت و زندانی شدند.
مصطفی تاجزاده، محسن امین زاده، ابوالفضل قدیانی، فائزه هاشمی، علیرضا بهشتی و عیسی سحرخیز از جمله امضاکنندگان این نامه اند.

گروهی از روزنامه‌نگاران، فعالان دانشجوئی، رهبران احزاب اصلاح‌طلب و فعالان فرهنگی سرشناس نیز این نامه را امضا کرده‌اند.


نظرات