بازداشت معترضان به لحن نماینده کهکیلویه


بازداشت معترضان به لحن نماینده کهکیلویه

هرانا: در پی سخنان "بزرگواری" نماینده کهکیلویه و بهمئی که از "چماق لری" در سخنان خود استفاده کرده بود، عصر روز سه‌شنبه ۲۲ مرداد ماه تجمعی اعتراضی در مقابل مجلس شکل گرفت که در پی آن ۱۵ تن از شرکت کنندگان بازداشت شدند.

از بین این ۱۵ نفر ۱۳ تن ظرف ۲۴ ساعت آزاد شده و ۲ تن از ایشان بنام "رضا اکوانیان" و "طاهر اکوانیان" همچنان در بازداشت بسر می‌برند.

در بین بازداشت شدگانی که آزاد شدند، دو روزنامه نگار به نامهای "جواد حیدریان" و "صدرا محقق" نیز حضور داشتند.

علی صارمیان از بنیانگذاران انجمن نویسندگان لرستان در واکنش به اظهارات این نماینده مجلس نوشته است: «آقای بزرگواری، خشک‌مغزی و چماقداری خود را به قومی ایرانی که آریایی‌ترین و قدیمی‌ترین قوم در میان مردم ایران هستند منتسب کردند. از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم. هر طایفه‌ای جاهل دارد و این آقا هم سخنگوی مردمان مهربان و مودب و محجوب لر نیستند.»

علی‌محمد بزرگواری در واکنش به این انتقادها روز چهارشنبه با انتشار پیامی در وب‌سایت خود گفته: از همه لرزبانان عذرخواهی می‌کنم.»«منظور من تنها یک اصطلاح بود که در همه جای ایران بزرگ از این اصطلاحات وجود دارد و به معنای زورگویی و یاغی‌گری نیست.»

محمد بزرگواری در جلسه یادشده همچنین یکی از نمایندگان مجلس را «چاپلوس» خوانده و از مهدی هاشمی، پسر اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان «دله‌دزد» نام برده‌است که این هر دو اتهام او نیز با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده است.
 
 

نظرات