اعتراض سعید مرتضوی به حکم صادره کهریزک!

محسنی اژه‌ای گفته: «متهمان و وکلای پرونده کهریزک پس از ۲۰ روز از ابلاغ حکم فرصت دارند به تجدید نظرخواهی اقدام کنند» و «چنان چه اعتراضی به این حکم نداشته باشند حکم قطعی بوده و اعلام خواهد شد».

چهار سال انتظار برای دادرسی متهمان کشتار سال 88 و پرونده کهریزک، سرانجام به یک حکم طنز‌آلود ختم شد. حکمی که با پرداخت ۲۰۰ هزار تومان جزای نقدی، به تمسخر شاکیان پرونده و بی آبروئی دستگاه قضائی انجامیده است، حکمی که بار دیگر فساد و ویرانی نظام قضائی ایران را به رخ می‌کشد، و مرا به یاد پرونده کوی دانشگاه می اندازد که عاملان آن به دزدی ریش تراش محکوم شدند.
سعید مرتضوی، متهم ردیف اول این پرونده، به اتهام "گزارش خلاف واقع" به ۲۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده اما از اتهام "معاونت در قتل محمد کامرانی" با نظر اکثریت قضات تبرئه شده است.

از فروش سوالات کنکور تا تعطیلی ۱۲۰ روزنامه‌، بازداشت و زندانی کردن روزنامه‌نگاران، اتهام دست داشتن در قتل زهرا کاظمی و کابوس معترضان خیابانی سال ۸۸، تنها برخی از ماجراهای جنجالی و مشغله های شغلی «سعید مرتضوی» بودند.
سعید مرتضوی تنها در کهریزک ۱۴۷نفر را زندانی کرده بود. روز ۱۹ تیر ۸۸، بسیاری از کسانی که در گردهمایی‌های خیابانی ۱۸ تیر بازداشت شده بودند، به دستور مستقیم مرتضوی، به کهریزک برده شدند و به همراه ۳۰ زندانی عادی، در یک سلول ۷۰ متری جا داده شدند. این زندانیان در گرمای تابستان، بدون آب و غذا و کمک‌های پزشکی کتک خوردند، مورد تجاوز قرار گرفتند و از میان آنها چند نفر جان باختند. امیر جوادی‌فر، محسن روح‌الامینی، محمد کامرانی و رامین قهرمانی (جوانی که یک روز پس از آزادی از کهریزک جان باخت)، قربانیان پرونده مشهور به «کهریزک» بودند.
حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد و علی‌اکبر حیدری‌فر، سه مقام دیگر پیشین قضایی ایران هستند که به همراه مرتضوی ، در پرونده مرگ محسن روح‌الامینی، امیر جوادی‌فر و محمد کامرانی در بازداشتگاه کهریزک متهم شده بودند



نظرات