اهانت نیروهای امنیتی، خودسوزی دو شهروند کُرد پیرو اهل حق

یکی از شعارهائی که در این روزهای تبلیغات انتخاباتی، از طرف همه کاندیداها بارها تکرار شده، حق و حقوق اقلیتهای مذهبی در ایران است، نمیدونم هیچ کدام از این آقایان کاندیدا از اتفاق چند روز اخیر مطلع هستند؟ یا اینکه سرشان گرم شعارها و وعده های پوچ و تو خالی انتخاباتیست!؟
چند روز پیش نیروهای اطلاعات حکومت اسلامی ایران یکی از شهروندان کُرد پیرو آیین یارسان به نام "کیومرث تمناک"، اهل یکی از روستاهای توابع همدان را بازداشت و به هنگام بازجویی به مذهب وی توهین و همچنین سبیلش را هم تراشیده‌اند.

در همین رابطه، شهروندان پیرو آیین یارسان به دنبال اطلاع از توهین و بی‌احترامی نیروهای اطلاعات حکومت اسلامی ایران، با اقدام به خودسوزی واکنش نشان داده‌اند.
دو شهروند کُرد اهل شهرهای صحنه در استان کرمانشاه و شهرهمدان به نام‌های "حسن رضوی" و "نیک‌مرد طاهری" روزهای چهاردهم و پانزدهم خردادماه به نشانه‌ی اعتراض به توهین و بی‌احترامی نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران به آیین یارسان و پیروان این آیین، خود را به آتش کشیدند.
"نیک مرد" قبل از اقدام به خودسوزی به مردم گفته بود، نیروهای اطلاعات حکومت اسلامی ایران به آیین‌مان "آیین یارسان" توهین کرده‌اند، به همین دلیل به نشانه‌ی اعتراض به رفتار این نیروها، خود را به آتش می‌کشم.

فردی که از این رویداد تصویربرداری کرده است، توسط نیروهای اطلاعات حکومت اسلامی ایران بازداشت و تا لحظه‌ی انتشار این خبر این فرد در بازداشت نیروهای اطلاعات بوده



نظرات