طلاب قم: آقای مصباح یزدی! با مقدسات مردم بازی نکنید

به دنبال دفاع تمام قد مصباح یزدی از باقری لنکرانی (هلو)، جمعی از طلاب حوزه‌ی علمیه قم، در نامه سرگشاده‌ای خطاب به مصباح یزدی، از عملکرد و دخالت‌های سیاسی نادرست ایشان در حمایت از احمدی‌نژاد و گروه پایداری انتقاد کرده‌اند.
در این نامه که روز گذشته در رسانه ها منتشر شد، از مصباح یزدی خواسته شده است که از جناح بندی های سیاسی و عضویت درجبهه نوظهور پایداری وتنزل در حد آدم های احساسی و افراطی قرار نگیرد.

مصباح یزدی در جلسه معرفی باقری لنکرانی با مبالغه گویی فراوان مدعی شده است که من در پیشگاه الهی شهادت می دهم در بین کسانی که در یازدهمین دوره ریاست جمهوری کاندیدا شده اند جناب اقای دکتر لنکرانی (هلو) ‏اصلح هستند و امیدوارم که این شهادت برگ زرینی در کارنامه ۸۰ ساله من باشد.

مصباح یزدی که ورودش به عرصه سیاست دیرهنگام است همچنین اظهار نظر کرده است که برخی از افرادی که کاندیدا شدند من به آنها ارادت دارم و آنها نور چشم من محسوب می شوند اما برای این کار مناسب نیستند ولی ‏بینی وبین الله شهادت می دهم که روی زمین و زیر این آسمان کسی اصلح از آقای لنکرانی نمی شناسم.

این اولین بار نیست که مصباح یزدی با مبالغه گویی به معرفی فردی برای نامزدی ریاست جمهوری می پردازد. وی دولت احمدی نژاد را هم دولت امام زمان می دانست و حتی ادعا کرده بود که اطاعت از احمدی نژاد اطاعت از خداست!
طلاب قم در نامه خود به مصباح یزدی با یادآوری حمایت های بی شائبه او از احمدی نژاد به او نوشته اند: تقاضای ما این است که اگر احساس تکلیف می فرمائید، مقدسات را به میدان نیاورید. در دوره قبلی شما فرمودید: «دیشب‌ یکی‌ از دوستان‌ …‌ در حال‌ أحیاء پیش‌ از نیمۀ‌ شب‌ به‌ خواب‌ می‌رود. در خواب‌ به‌ او ندا می‌شود که‌ بلند شو برای‌ احمدی‌نژاد دعا کن‌، وجود مقدس‌ ولی‌عصر (عج) دارند برای‌ احمدی‌نژاد دعا می‌کنند.

طلاب از مصباح پرسیده اند که دعای امام عصر (عج) برای احمدی نژاد چه شد؟ ما با حسن ظن می گوئیم گزارشی که به شما رسیده است خلاف واقع بوده یا آن کسی که در خواب آن دوست اهوازی شما آمده امام عصر نبوده بلکه آقای مشائی بوده است! و شما در این ماجرا تقصیری ندارید. اما جناب آقای مصباح می دانید کشاندن پای امام عصر(عج) به ماجرای احمدی نژاد چه هزینه ای برای اسلام و تشیع و روحانیت و نظام و رهبری به بار آورد. آیا فتنه‌ای که ایجاد شد و همه اش به پای چند نفر مفتون ثبت شد عندالله، منتخب منظور له شما در آن نقش نداشت؟ چرا سکوت کردید و سهم احمدی نژاد را در فتنه نگفتید؟

در ادامه این نامه آمده است که آیا امام عصر نمی دانست که باند انحرافی فراماسونر و جاسوس، خطرشان برای اسلام بدتر از صهیونیست است؟ چطور حضرتعالی بعداً متوجه شدید ولی امام عصر هنوز نعوذ بالله متوجه نشده اند؟ چرا دوباره حضرت به خواب آن اهوازی نمی‌آید و بفرماید که العیاذبالله اشتباه شده است؟ ما حدس می زنیم که این بار ممکن است برای کاندیدای جدید شما به خواب یک اهوازی دیگر بیاید!

طلاب از وی خواسته اند که عرصه سیاست را رها کند و در عرصه فلسفه و مباحث عقلی به نظام کمک کند. آنان نوشته اند: برای ما طلاب حوزه هم این حرف ها قابل قبول نیست چه رسد به مردم عادی کوچه و بازار! به نظر ما این‌گونه از دین برای چیزی که شما بعداً اسمش را انحراف و فراماسونر و… گذاشتید و طلای زنتان را نذر کردید و زیارت عاشورا و دعای توسل و خدا و پیغمبر را به میدان آورید اینقدر شایسته نبود. چرا دوباره به میدان آمدید؟
منبع: کلمه



نظرات