رئیس قوه قضائیه: جذب نخبگان از اهداف عالی قوه قضاست

چند نمونه از قدرت جذب قوه قضائیه:
           امید کوکبی، نخبه ایرانی که دانشجوی فوق دکترای فیزیک اتمی با گرایش لیزر در دانشگاه تگزاس آمریکا است، در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد.
کوکبی که به شهادت دوستان و خانواده‌اش هیچ گونه سابقه فعالیت سیاسی ندارد، بهمن ماه سال ۸۹ هنگامی که برای دیدار با خانواده‌اش به ایران سفر کرده بود، بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او بیش از یک ماه در سلول انفرادی نگهداری و سپس به بند ۳۵۰ فرستاده شد. به گزارش سایت کلمه، این دانشمند جوان همواره تاکید کرده که مشغولیت‌های علمی و دانشگاهی هیچ گاه به او فرصت فعالیت‌های سیاسی را نداده است.
امید کوکبی با بیان اینکه زندان برایش مثل یک دانشگاه می‌ماند، گفته است که در زندان آدم‌های فعال در زمینه های کاملا متفاوت وجود دارند که در زمینه خودشان ممتاز هستند و استفاده از تجربیات و دانش آنها برایش بسیار مغتنم بوده است.

           علی اکبر محمدزاده، دانشجوی نخبه دانشگاه شریف که از سوی قاضی صلواتی به شش سال حبس محکوم شد. محمد زاده که دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شریف است، ۲۶ بهمن ماه سال گذشته به هنگام خروج از دانشگاه توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به اوین انتقال داده شد.

            میترا عالی، دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف، ٢٨ تیرماه برای گذراندن حکم یک سال حبس تعزیری به زندان اوین منتقل شده است. میترا عالی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته بیومتریال دانشگاه صنعتی شریف، که رتبه ٧ کنکور کارشناسی ارشد و عضو بنیاد ملی نخبگان است، در حالی روز ٢٨ تیرماه به زندان اوین منتقل شد که در ١٦ مرداد باید از پایان نامه کارشناسی ارشد خود در دانشگاه شریف دفاع کند. این دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف هم اکنون در بند نسوان زندان اوین نگهداری می شود.

             سروش ثابت فعال دانشجویی طیف چپ در سال ۸۶ بازداشت و از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام "اقدام علیه امنیت کشور و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن نظم عمومی" به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در شعبه ۱۶ دادگاه تجدید نظر عینا به تایید رسید. سروش ثابت که از دانشجویان نخبه می‌باشد، دارای مدال برنز المپیاد کامپیو‌تر سال ۱۳۸۱ و نفر دوم جشنوارهٔ خوارزمی شاخه‌ ریاضی سال ۱۳۸۱ و همچنین نفر اول کنکور کار‌شناسی ارشد سال ۱۳۸۸ می‌باشد.



نظرات