جمع بندی اظهارات هشت کاندیدای ریاست جمهوری 92

 اره اوره و شمسی کوره...

در زبان فارسی، اَرِه و اوره و شمسی کوره، به افراد جورواجور و متعددی اشاَرِه دارد که هر کدام خود را صاحب نقش دیده، دخالت‌های بیجا می‌کنند و گاه در میهمانی‌ها سر و صدا راه می‌اندازند. اَرِه و اوره و شمسی کوره، گاهی به شخص سوم هم اشاَرِه دارد و معادل «ننه قمر» است

حداد عادل: نوکر خانه زاد و غلام حلقه به گوش، و البته فامیل نزدیک رهبری(پدر عروس رهبر)
حداد عادل میگوید: اساس برنامه ها قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری برای اداره کشور است، وی تصریح‌کرد: این کار قانونی است و در قانون اساسی نیز موضوع سیاست‌های کلی کشور به عهده رهبری قرار داده شده و از وظایف و مسئولیت‌های ایشان به شمار می‌رود.
وی بر همین اساس افزود: مقام معظم رهبری بررسی بخشی از این سیاست‌ها را به مجمع واگذار کردند ولی در نهایت مجمع نظر مشورتی دارد و آن را خدمت مقام معظم رهبری ارسال می‌کند و ایشان با مطالعه و تغییرات آنچه مناسب است به تصویب می‌رسانند... این چاپلوسی و اصرار به بنده درگاه رهبری بودن در بقیه کاندیداها هم دیده میشود، چه بسا که اگر چنین نبود، اصلا تائید صلاحیت نمیشدند.
فقط نمیدونم که با این توصیف چه نیازی به رئیس جمهور هست!؟ «استخری که آب نداره، این همه قورباغه می‌خواد چه‌کار؟»

اعترافات قالیباف(پسر باجناق رهبر):
قالیباف در سخنرانی خود اعتراف میکند که حکم تیراندازی در کوی دانشگاه را گرفته و شخصا روی موتور سیکلت مشغول چماق کشی علیه دانشجویان بوده است. ... خودم حکم تیر در کوی دانشگاه را گرفتم و پشت موتور ۱۰۰۰ با چوب دانشجوها را می زدم ...!!!

ولایتی در برنامه زنده: به نفع هیچ کس از انتخابات کناره گیری نخواهم کرد. معلوم نیست که این چه اعتلافیه که هیچکدام حاضر نیستند به اجماع برسند.
به هر حال ولایتی هم در توهمات ملاقات با سران کشورهای مهم دنیا، مثل یوگوسلاوی که از هم پاشیده شد! سیر میکنه و از صف ایستادن سفرا برای صحبت با ایشان خاطرات جالبی تعریف میکنه.

ادبیات سید محمد غرضی:
محمد غرضی در مصاحبه انتخاباتی می‌گوید: من این قضیه را به شما عرض بکنم عراق ،‌من استاندار بودم دایم شهرهای ما را می زد این دزفول مقاوم هزاران نفر را بر اساس این بمبهای همه "کس کش" می ریخت ما رفتیم خدمت امام گفتیم آقا اجازه بدهید ما هم بصره را بزنیم فرمودند نه شما تحمل کنید .
دعوا اکنون بر سر هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد نیست دعوا سر لحاف ملانصرالدین است 1200 میلیارد دلار پول از این کشور رفته و دارند می برند. غضنفر را بچسبید.

دلایل کاندیداتوری جلیلی:
می خواهیم اسلام را در سرزمینها ظاهر سازیم... جلیلی نمونه ای کامل از احمدینژاد است با همان ادبیات،و فکر کنم نظر رهبری به نظر ایشان نزدیکتر باشه. البته به گفته خودش سفرهای استانی دولت احمدینژاد خیلی خوب بوده اما کافی نبوده و قرار است که در دولت ایشان، سفرهای وزارتخانه ای هم اضافه بشود... چه شود

محسن رضائی:
انصافا محسن رضائی آدم رو یاد اینترنت اکسپلورر 6 میندازه، خودش هم میدونه که تو این انتخابات هم رای نمیاره، در واقع سیاهی لشگر محسوب میشه...

میمونه عارف و روحانی که نزدیک به اصلاح طلبها هستند، عارف که به راحتی در پخش زنده برنامه ها و صحبتهاش در مورد خاتمی و رفسنجانی ، به سرعت سانسور و کات شد، و در ادامه برنامه و وقت قانونی عارف، سخنرانی آقای قرائتی پخش شد. به نظر نمیاد که عرضه و توان با مقابله با سانسور و جریان حاکم رو داشته باشه...

حسن روحانی:
به نظرم روحانی به نسبت بقیه خیلی بهتر حرف زد.
حسن روحانی در سال ۱۳۴۸ به دانشگاه تهران راه یافت و در سال ۱۳۵۱ دانشنامه لیسانس خود را در مقطع کارشناسی در رشته حقوق قضایی اخذ کرد.

روحانی با ادامه تحصیل در(طبق معمول) بریتانیا، مدرک کارشناسی ارشد (M.Phil) در رشته حقوق عمومی و دانشنامه دکتری (Ph.D) در رشته حقوق اساسی را از دانشگاه کلدونیان گلاسکو دریافت کرد.
از نظر امنیتی هم مسئولیتهائی داشته که نمیشه به راحتی دورش بزنند. وی نماینده مجلس خبرگان رهبری از سال ۱۳۷۸عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال ۱۳۷۰عضو شورای عالی امنیت ملی از سال ۱۳۶۸و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک از سال ۱۳۷۱ است.

روحانی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره چهارم و دوره پنجم و دبیر شورای عالی امنیت ملی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۴ بوده است. او در این سمت، رئیس تیم هسته‌ای و مذاکره‌کننده ارشد ایران با سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و بریتانیا در مورد برنامه هسته‌ای ایران بود.

«آن‌قدر سمن هست، که یاسمن توش گمه.»و به نظرم این روحانی خوش اخلاق و بذله گو و حاضر جواب، نهایتا میخواد بشه یکی مثل خاتمی، تازه اگه با تقلب بازنده اعلام نشه...


نظرات