چوپان دروغگو، تبلیغات بدون برنامه = ضد تبلیغ

پس از مدت‌ها تبلیغ اینترنتی و تبلیغ از طریق اس ام اس، دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ از «بزرگ‌ترین بستنی جهان» به وزن ۵ هزار کیلوگرم در منطقه توچال تهران رونمایی شد.
شرکت «چوپان» پس از حمل این بستنی به توچال، از ارائه آن به مردم خودداری و اعلام کرد بستنی مذکور به جای خورده شدن در توچال، در خیریه توزیع خواهد شد. مردم حاضر در محل که از این اقدام به خشم آمده بودند، اقدام به دادن شعار علیه بستنی چوپان کرده و این برند تبلیغاتی را "چوپان دروغگو" نام نهادند.

به این ترتیب مسئولان بستنی چوپان با مشاهده اعتراضات مردم، اقدام به پرت کردن بستنی های معمولی از ماشین‌های این شرکت به میان تجمع کنندگان کردند تا اعتراضات فروکش کند. اما این مساله یک بی‌احترامی تلقی شد و اعتراضات را تشدید کرد.
برگزاری کننده برنامه گفته است که مسئولان شرکت چوپان به خاطر بالا رفتن دمای بستنی و همچنین عدم امکان توزیع بستنی بزرگ، به جای این بستنی، ۵۰ هزار بستنی معمولی توزیع کردند.

مدیر شرکت «چوپان» به خبرگزاری فرانسه گفته نمایندگان کتاب رکوردهای جهانی گینس، هنگام تهیه و توزیع این بستنی در تهران بودند و جزئیات چگونگی ساخت این بستنی به نمایندگان کتاب رکوردهای جهانی گینس اطلاع داده شده است. البته مشخص نیست با توجه به عدم توزیع و خورده شدن این بستنی، آیا کتاب رکوردهای گینس این بستنی را به عنوان بزرگترین بستنی جهان خواهد پذیرفت یا خیر؟
پیش از این شرکت آمريکايی «باسکين رابينز» در سال ۲۰۰۵ با تهیه یک بستنی ۴ هزار کیلویی رکورد ساخت بزرگ‌ترین بستنی دنیا را کسب کرد.



نظرات