دو خبر خوب از موفقیتهای ایرانیان در سوئد

جوان ایرانی مبتکر آموزش جدید ریاضی، از پادشاە سوئد جایزە گرفت
فرید نولن ـ متولد سوئد و از پدر و مادری ایرانی ـ خود را یک میسیونر ریاضی می‌نامد. او چند سال پیش هنگامی کە در دانشگاە شالمرز یوتەبوری فیزیک میخواند پروژەای راە انداخت کە بسیار سریع موفق شد علاقەمندی هزاران دانش‌آموز سوئدی و حتی غیرسوئدی را بە ریاضی، شعلەور کند: پروژۀ اینتایز! او چند روز پیش برای این ابتکار و پروژۀ خلاقانۀ خود، جایزەای از دست پادشاە سوئد دریافت کرد.
به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از پژواک، پروژۀ اینتایز تنها در سوئد نماند و بە زودی بە بسیاری از کشورهای جهان راە پیدا کرد. نروژ یکی از این کشورها بود.
مبلغ جایزەای کە فرید نولمن دریافت کرد ٢۵٠ هزار کرون است. او می‌گوید این پول را هم صرف یادگیری روشهای امروزین آموزش ریاضی خواهد کرد.


و در خبری دیگر از زیرآسمان سوئد: "مهسا میرطالبی" دانشجوی ایرانی رشته ی مهندسی کامپیوتر و مدیریت دانشگاه گوتنبرگ سوئد برنده جایزه ی نوآوری و کارآفرینی سوئد موسوم به 2013 Global Swede Award شد.این جایزه هرساله از سوی وزارت امورخارجه سوئد و انستیتوی علمی سوئد به بهترین دانشجوی بین المللی در سوئد که در زمینه نوآوری و کارآفرینی به موفقیت هایی دست یافته باشد اعطاء می شود تا در این زمینه بعنوان سفیر سوئد در دنیا،چهره ی شایسته ای از قابلیت های تجاری و صنعتی سوئد را ارائه کند



نظرات