اعتماد رهبر به رفسنجانی و قدرت سپاه پاسداران

یاد آیت الله منتظری افتادم که میگفت: ما خودمان ولایت فقیه را الم کردیم، حالا خودمان شدیم ضد ولایت فقیه... 
به نظرم ارتباط خامنه ای و رفسنجانی، خیلی شبیه خمینی و منتظری است، با این اوصاف، بعید نیست که رفسنجانی هم به عاقبتی همچون منتظری دچار بشه، ...
از آقای هاشمی رفسنجانی نقل شده است که: "من آقای خامنه ای را از مشهد به تهران آوردم، به امام معرفی کردم و با دوستان در شورای انقلاب صحبت کردم و به شورا بردم. بسیاری از دوستان با سابقه انقلاب، از این کار من گله کردند، اما من گفتم که حضور ایشان لازم است. مراحل بعد را هم که خود می دانید چگونه بوده. رابطه ما مثل دو برادر بوده اما مسائلی که در این سال ها پیش آمده، موجب شده که ایشان دیگر به من اعتماد نداشته باشد. اگر چه من برادرانه راه برون رفت کشور از بحران را گفته ام."

رئیس مجمع تشخیص مصلحت در مورد نقش سپاه پاسداران در اقتصاد ایران گفته است: "مهندسی رزمی سپاه امکاناتی از زمان جنگ داشت که در سازندگی کشور می توانست موثر باشد و ما در آن زمان پروژه هایی مثل راه سازی به آنان دادیم. هم برای کشور مفید بود و هم برای سپاه. اما حالا نبض اقتصاد، سیاست خارجی و داخلی را در دست گرفته و به کمتر از کل کشور راضی نیست."



نظرات