چرا صفحه ویکی پدیا محمود احمدی نژاد فیلتر شد!؟

دادستان کل کشور با صدور اطلاعیه ای گفته که "تهیه کنندگان" این صفحه "نسبت های ناروایی" به رئیس جمهوری اسلامی داده اند و کارگروه نیز به همین علت محتوای صفحه را "مجرمانه" تشخیص داده و آن را فیلتر کرده است.

کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، توسط قوه قضائیه تشکیل شده، به ریاست دادستان کل کشور و با حضور نمایندگان دولت، مجلس و دستگاه های امنیتی و تبلیغاتی فعالیت می کند.

ویکی پدیا بزرگترین دانشنامه آنلاین جهان است که با همکاری افراد داوطلب و اعضای آن نگارش و ویرایش می شود. ویرایش محتویات این دانشنامه با حفظ برخی قواعد برای تمام افرادی که به اینترنت دسترسی دارند امکان پذیر است.

در صفحه مخصوص محمود احمدی نژاد در ویکی پدیا، مطالبی درباره زندگی نامه شخصی، خانوادگی، تحصیلی و سیاسی او وجود دارد. از جمله خبر برخی رسانه ها درباره تغییر نام خانوادگی وی از "سبورچیان" به احمدی نژاد.
سبورچیان یک نام خانوادگی رایج یهودی در ایران است که به معنی شال یهودیان است اما برخی دیگر بر این باورند که احمدی نژاد اصالت یهودی ندارد، البته بحث اصالت یهودی احمدینژاد قدیمی است و همان اوایل کلی روش بحث شده، اما فیلتر شدن این صفحه اقدامی است که پیش از انتخابات انجام شده.



نظرات