جان کری از پیوند خانوادگی خود با ایرانیان آمریکایی سخن گفت


وزیر خارجه آمریکا پیوستن به "پیام گرم" باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را "مایه افتخار" خود خواند که وی در آن برای مردم ایران و همه کسانی که نوروز را جشن می‌گیرند آرزوی سلامت و رفاه کرده بود.

آقای کری در این پیام ضمن اشاره به نقش «برجسته» ایرانیان آمریکایی و دانشجویان ایرانی در جامعه آمریکا، از پیوند خانوادگی خود با ایرانیان آمریکایی سخن گفت که زندگی او را «غنی» ساخته‌اند.
کری خاطرنشان ساخت: «مفتخرم که آمریکایی‌های ایرانی‌تبار در خانواده خود من هستند و از غنایی که آنها در زندگی من به وجود آورده‌اند، قدردانی می‌کنم.»

(همسر دختر کری یک پزشک ایرانی‌تبار است.
دکتر بهروز - برایان - والا ناهید جراح مغز و اعصاب به همراه همسرش وانسا کری در بیمارستان ماساچوست بوستون مشغول طبابت هستند. دکتر بهروز والا ناهید همچنین استادیار دانشگاه هاروارد در رشته جراحی اعصاب نیز هست.
بهروز والا ناهید فرزند دکتر نوشین پورحسن و دکتر رضا ناهید است که آن‌ها نیز سا‌ل‌هاست در آمریکا و در شهر لس‌آنجلس ساکن هستند.)

منتقدان کری قبل از انتخابش به این سمت ابراز نگرانی کرده‌ بودند که احساسات جان کری نسبت به ایران که بعضا آن‌ را ابراز کرده است - مانند تمایل به سفر به ایران و مخالفت با تشدید فشارها و حمله نظامی به ایران - بدلیل وجود روابط عاطفی با یک خانواده ایرانی است و این ارتباطات می‌تواند بر سیاست‌های وی در قبال ایران تاثیرگذار باشد.
جان کری به مسابقه کشتی‌گیران آمریکایی و ایرانی در تهران اشاره کرد و گفت: «درست ماه گذشته، آمریکایی‌ها و ایرانیان گرد هم آمده و روحیه ورزشکاری و همیاری را روی تشک کشتی در تهران به نمایش گذاشتند.»

وزیر خارجه آمریکا گفت: «در این نوروز، ما می‌خواهیم بر آرزویمان برای ادامه روابط نیرومند بین مردم دو کشور در جهت درک بیشتر، صلح و پیشرفت تأکید مجدد کنیم.»

او به همیاری بین ایرانیان و آمریکایی‌ها اشاره کرد و خدمات دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا را ارج نهاد که "تاریخ و فرهنگ غنی کشور خود را بازتاب می‌دهند".
 
 
 

نظرات