آیت الله تمساح یزدی:‌ نباید به آتش‌پرستی پدران خود افتخار کنیم!

یک آخوند عرب بیسواد که تا "تصمیم کبری" بیشتر نخونده و بعدش رفته حوزه علمیه، تا تکلیف شرعی امورات عموما کمر به پائین رو یاد بگیره، اومده کل تمدن پر افتخار ایران رو زیر سوال میبره!!! یا اصلا نمیدونه دین زرتشت چی هست و آتش چه جایگاهی داره، یا اینکه میدونه و از روی پدرسوخته بازی میخواد دین پدران ما رو آتش پرست خطاب میکنه...
محمدتقی مصباح یزدی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه ۲۷ بهمن ماه در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی فرمودند: "ایرانیان در تاریخ امتیازات قابل تحسینی داشتند، از این امتیازات این است که اسلام در عربستان نازل شد و پیامبر در مدینه زندگی کرد٬ اما امروز اهل مدینه اسم بچه‌های پیامبر را نیز بلد نیستند! ولی ایرانی که صدها فرسخ از آن‌جا فاصله دارد آنان را شناختند و امروز جان و مالشان را برای ائمه می‌دهند."

آیت الله تمساح یزدی ادامه دادند: نباید به آتش‌پرستی پدران خود افتخار کنیم، زیرا در آن فضیلتی نیست، باید به ایران به دلیل منسوب بودن به اهل‌بیت افتخار کنیم.
ایشان خاطرنشان ساختند: اگر فرض شود که اهل ایران از مکتب اسلام روی گرداندند و مکتب دیگری را انتخاب کردند دیگر عزت ملی آنان ارزش ندارد.

در واکنش به سخنان مصباح یزدی، دکتر اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان ایران، اعلام کرد: "افتخار ایرانیان این است که در درازای تاریخ یکتاپرست و پرستنده خداوند یکتا و بی‌همتا بوده اند." (نه آتش پرست)

دکتر اختیاری، ایرانیان را "تمدن ساز" خواند و گفت: "ایرانیان با کشف و شناختن آتش آغاز کننده عصر تمدن و پدید آورنده تحولات عظیم در زندگی بشر بوده اند و با نگهداری، آن را به جهانیان عرضه کردند که این یک افتخار غیر قابل انکار ایرانیان است."

نماینده زرتشتیان در مجلس در بخش دیگری از سخنانش گفت: "اینگونه سخنان که شائبه رسیدن به اهداف سیاسی خاص را در بردارد و بدیهیات تاریخ را زیر سوال می برد، به هیچ عنوان به صلاح نیست."

آقای تمساح‌ یزدی در آذرماه امسال گفته بود که "وطن‌دوستی شعار دوران جاهلیت است" و "تلاش در راه حفظ وطن چیز کوچکی است که در بین حیوانات نیز مشاهده می‌شود."

نظرات